Prelegeri pedagogice
ISBN
973-683-798-X
An apariție
2001
Lună apariție
12
Număr pagini
232
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM
Domenii

Prelegeri pedagogice

Autori: Ioan Cerghit , Ioan Neacșu , Ion Negreț-Dobridor , Ion-Ovidiu Pânișoară
INDISPONIBIL
12,43 lei

 
Cartea reuneste un ansamblu de studii care inglobeaza un material mai cuprinzator decit al unor cursuri propriu-zise (dar pastrind coerenta interna a acestora) si mai sintetic exprimate decit in interiorul unui tratat. Mai precis, un material cu o capacitate informationala extinsa calitativ si cantitativ, la care sa faca apel o plaja larga din populatia interesata de problematica educatiei: studenti, cadre didactice practicante, cercetatori etc.
An apariție
2001
Lună apariție
12
Număr pagini
232
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Teoria curriculum-ului educational (conf. univ. dr. Ion Negret) • Metodologia didactica (prof. univ. dr. Ioan Cerghit) • Metode moderne de interactiune educationala (asist. univ. dr. Ion-Ovidiu Pinisoara) • Modele ale instruirii si proiectarea pedagogica (prof. univ. dr. Ioan Neacsu, conf. univ. dr. Ion Negret)


Despre autori


Ioan Cerghit, profesor universitar doctor, in prezent profesor consultant la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei a Universitatii din Bucuresti. In perioada 1973‑1977 a detinut functia de prodecan al Facultatii de Filosofie de la aceasta universitate, iar din 1979 si pina in 1990, pe cea de sef al Catedrei de Pedagogie si Psihologie. A fost sef al Laboratorului de Didactica Universitara intre 1984 si 1989, director al Seminarului Pedagogic intre 1994 si 1996 si director al Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic intre 1994 si 1999. A publicat numeroase articole in reviste sau in volume colective. Este autorul si coordonatorul mai multor lucrari consacrate teoriei educatiei si invatamintului, dintre care amintim: Filmul in procesul de invatamint (1970), Mass‑media si educatia tineretului scolar (1972), Curs de pedagogie (1988), Metode de invatamint (ed. I, 1976; ed. a II‑a, 1980; ed. a III‑a, 1997; ed. a IV‑a revazuta si adaugita, Polirom, 2006), Prelegeri pedagogice (coautor, Polirom, 2001).



Ioan Neacşu, prof. emerit dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, coordonator de doctorat (din 1992). Predă cursuri de psihologia educaţiei, metode şi tehnici de învăţare, teorii şi practici ale învăţării (în coaching), managementul resurselor umane şi al calităţii, managementul proiectelor de cercetare. Stagii de formare şi perfecţionare în SUA (Harvard), Israel, Marea Britanie, Austria, la UNESCO, Banca Mondială. Doctor honoris causa al Universităţii „Ovidius”, Constanţa, membru asociat al Academiei Oamenilor de Ştiinţă, România, membru corespondent al Academiei Româno-Americană de Arte şi Ştiinţe. Autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi peste 150 de studii şi articole ştiinţifice publicate în reviste de specialitate din ţară şi din străinătate. Dintre cele mai recente volume publicate la Polirom menţionăm: Neurodidactica învăţării şi psihologia cognitivă (2019), Educaţia la Centenar (coord. în colab., 2018), Psihologia educaţiei (coord., 2018), Metode şi tehnici de învăţare eficientă (2015).



Ion Negret‑Dobridor este profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei a Universitatii din Bucuresti. A fost redactor la Revista de pedagogie (1978‑1979), cercetator stiintific la Institutul de Cercetari Pedagogice si Psihologice (1981‑1982), inspector scolar la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (1986‑1990), sef de sector in Guvernul Romaniei (1990‑1993). A devenit cunoscut prin conceperea si experimentarea in scolile din Bucuresti a unui model instructional original de tip mastery learning, pe care l‑a descris in lucrarea Invatarea eficienta (1994, in colaborare). Este laureat al Premiului „C. Radulescu‑Motru” al Academiei Romane (1996) si al Medaliei Jubiliare „Comenius” (2003). In prezent exploreaza metamorfozele gindirii educationale contemporane, pe care le va expune in lucrarea Pedagogia postmoderna si educatia ultramoderna. Dintre lucrarile publicate, amintim: Psihologie genetica si educatie (1980); Formarea personalitatii umane (1981); Catastrofa pedagogica (1995); Prelegeri pedagogice. Accelerarea psihogenezei. Cercetari experimentale si hermeneutica pri­vind puterea educatiei asupra naturii umane (2001, in colaborare); Teoria curriculumului educational (2000); Mitul lui Chiron. Explorari hermeneutice privind destinul paideutic al omenirii (2001); Inspectia scolara si designul instruc­tional (2004, in colaborare); Didactica Nova sau Arta de a‑i invata pe toti (aproape) totul (2005); Stiinta invatarii. De la teorie la practica (2005, in colaborare).



Ion-Ovidiu PÂNIȘOARĂ, profesor doctor în cadrul Universității din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației și directorul Departamentului de Formare a Profesorilor al aceleiași universități. Conducător de doctorate în domeniul științele educației și coordonator al programelor de masterat Învățare, inovare și coaching în educație, Master didactic, Mentoratul în educație. Expert și key‑speaker la conferințe naționale și internaționale de educație și în organisme naționale de profil, face parte din echipele care elaborează politici educaționale în domeniul formării cadrelor didactice (membru CNATDCU, președinte al Comisiei Naționale de Învățământ Pedagogic etc.). Din 2012 a inițiat și a susținut prin articole site‑ul de parenting www.performante.ro și a fost o prezență media constantă (PRO TV, Antena 3, Realitatea TV, TVR etc.). Coordonează colecțiile „Carieră. Succes. Performanțe” și „Profesorul de succes” ale Editurii Polirom. A publicat și lucrări ce vizează apropierea științei de marele public, precum Emoțiile – de la teorie la poezie (vol. 1 și 2, 2018, 2020) ori boardgame‑urile Emotijovia. Jocul emoțiilor, Lumea Emoțiilor, Festina Lente, Provocarea emoțiilor, Calendarul fericirii etc. A publicat numeroase studii și cercetări în domeniu și 31 de cărți, dintre care la Editura Polirom i‑au apărut: Prelegeri pedagogice (în colab., 2001), Comunicarea eficientă. Metode de interacțiune educațională (2003, 2004, 2006, 2008; volum premiat în 2010 de Academia Română), Pregătirea psihopedagogică. Manual pentru definitivat și gradul didactic II (coord. în colab., 2008), Profesorul de succes. 59 de principii de pedagogie practică (2009, 2015), trilogia Medaliile succesului (în colab., 2012, 2013, 2014), Managementul resurselor umane (în colab., 2004, 2005, 2016), Ghidul profesorului (2017), Pedagogia învățământului primar și preșcolar (coord. în colab., vol. 1 și 2, 2019), Educația digitală (coord. în colab., 2020, 2022), Enciclopedia metodelor de învățământ (coord., 2022, 2024).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.