- -35%
- ISBN
- 978-973-46-8843-2
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 3
- Număr pagini
- 320
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
- Colecție
- CINEMA
- Domenii
Ce este cinematograful? (I)
Volumul I
Autori: André BazinValabilitate promotie: 20-02-2025 - 25-02-2025 in limita stocului disponibil.
Traducere de Andreea Raţiu, Andrei Rus, Gabriela Filippi, Andreea Chiper şi Andrei Gorzo (coordonator)
Notă asupra ediţiei şi introducere de Andrei Gorzo
„Nimeni, înainte de Bazin, nu a explicat atât de clar și de meticulos ce se întâmplă, ce se schimbă dacă un regizor alege să pună în scenă o acțiune într‑un singur cadru sau dacă, dimpotrivă, alege s‑o construiască prin montaj. Înainte de Bazin se făcea puțină analiză de felul ăsta. Scrierile lui Bazin rămân deschizătoare de ochi – puncte de plecare în înțelegerea regiei de film ca o chestiune de alegeri dintre care fiecare produce un efect diferit. Cineaști, critici și apreciatori ai artei filmului au în continuare ce să învețe. Înaintea morții sale din 1958, André Bazin a apucat să‑și selecteze o mică parte din publicistică pentru o carte intitulată Qu’est‑ce que le cinéma? Cartea a apărut între 1958 și 1962 în patru volume: Ontologie et Langage, Le cinéma et les autres arts, Cinéma et sociologie și Une esthétique de la réalité: le néo‑réalisme. Volumul de față reunește primele două volume franceze: Ontologie și Limbaj și Cinemaul și celelalte arte. El va fi urmat de încă un volum, reunind Cinema și sociologie și O estetică a realității: neorealismul.” (Andrei Gorzo)
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 3
- Număr pagini
- 320
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
Despre autori

André Bazin (1918-1958), teoretician, filosof, umanist şi unul dintre cei mai influenţi critici de film francezi. În perioada de după cel de-al Doilea Război Mondial a organizat proiecţii cinematografice în cadrul asociaţiei Travail et Culture, iar în următorii ani s-a impus în presa culturală. A publicat eseuri şi critică de film în reviste şi periodice precum L’Écran français, Le Parisien Libéré, Revue du Cinéma şi Esprit, iar în 1951 a fondat Cahiers du cinéma, o inovatoare revistă de specialitate al cărei editor a fost până la moartea sa.