Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
Cele mai bune 10 filme românești ale...
ISBN
978-973-46-1728-9
An apariție
2010
Lună apariție
7
Număr pagini
224
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Colecție
CINEMA
Domenii

Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici

Autori: Cristina Corciovescu , Magda Mihăilescu
 
Intr-o ancheta a Asociatiei Criticilor de Film, 40 de profesionisti din domeniu apartinind tuturor generatiilor au acceptat sa raspunda la intrebarea: „Care sint cele mai bune zece lungmetraje de fictiune romanesti produse din 1912 si pina azi?”. A rezultat o lista de 59 de titluri, pe primele zece locuri situindu-se: Reconstituirea (1970), Padurea spinzuratilor (1965), Moartea domnului Lazarescu (2005), 4 luni, 3 saptamini si 2 zile (2007), Secvente (1982), Nunta de piatra (1973), La Moara cu noroc (1956), A fost sau n-a fost? (2006), Proba de microfon (1980), Croaziera (1981). Volumul prezinta fiecare film cu ajutorul unor texte critice si al unor fragmente din cronicile publicate de-a lungul anilor. Astfel se invalideaza ideea preconceputa conform careia critici de virste diferite au gusturi si pareri diametral opuse, dovedindu-se ca exista in filmografia romaneasca pelicule ce se numara printre preferintele tuturor generatiilor.
 
„Nu e lesne sa alegi zece filme din aproape 1 000. Pe fiecare trebuie sa-l privesti cu ochiul de atunci si cu ochiul de acum si, pe cit posibil, fara idei preconcepute sau parti-pris-uri. Trebuie sa pui in functiune cintarul cel mai fin si te intrebi daca el functioneaza cind e vorba despre arta. Ti-e teama sa nu gresesti si sa nu fii nedrept. Ti-e mila de filme pe care le-ai iubit cindva si pe care altele mai noi le-au inlocuit in inima ta. Te bucuri cind constati ca alti colegi de breasla gindesc ca tine. Si iti pare rau ca unii realizatori se vor necaji pentru ca filmele lor au cazut sub linie.
Toate aceste ginduri au stat la baza acestei carti.” (Cristina Corciovescu)
An apariție
2010
Lună apariție
7
Număr pagini
224
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Fără comentarii


Despre autori


Cristina Corciovescu este critic de film. Absolventa a IATC „I.L. Caragiale”, Bucuresti, sectia Teatrologie-Filmologie (1968). Timp de aproape 20 de ani a fost redactor-sef al lunarului Caiet de documentare cinematografica si, ulterior, redactor-sef al revistei ProCinema (1995-1999). Colaboratoare constanta, din 1994, la International Film Guide (Londra), este coautoare a volumelor Secolul cinematografului (1989), 1234 cineasti romani (1996), Dictionar de cinema (1997), Cinema... un secol si ceva (2002), Lumea filmului (2005), si coordonatoare a volumului Cele mai bune zece filme romanesti ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici (Polirom, 2010). Membra a Federatiei Internationale a Criticilor de Film (FIPRESCI).



Magda Mihăilescu (coordonator)

Magda Mihailescu este critic de film. Absolventa a Facultatii de Filosofie, sectia Ziaristica (1960). Titular al rubricii de cinema in Flacara, Informatia Bucurestiului, Adevarul, Adevarul Literar si Artistic, Gindul. Carti publicate: Sophia Loren (1969); Aceste gioconde fara suris. Convorbiri cu Malvina Ursianu (2006); François Truffaut. Barbatul care iubea filmele (2009); Lucian Pintilie. Guardare in faccia il Male (in colab., 2004); Cele mai bune zece filme romanesti ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici (coord., Polirom, 2010). Este membra in numeroase jurii ale festivalurilor cinematografice. Cinci premii ale UCIN si ale Asociatiei Criticilor de Film. Este membra a Federatiei Internationale a Criticilor de Film (FIPRESCI).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.