- Nou
- ISBN
- 978-630-344-335-5
- An apariție
- 2026
- Număr pagini
- 256
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
- Colecție
- -
- Domenii
-
Ediție îngrijită de Doina Lemny
Traducere de Nicolae Constantinescu
Atelierul lui Brâncuși din Impasse Ronsin era o scenă pe care, în anii 1920, se întâlneau Duchamp, Picabia, Tzara, Erik Satie și mulți alții, care improvizau acolo dezbateri despre artă, despre viața culturală, despre muzică, dar și despre dada. Unii dintre ei au lăsat însemnări ce aveau să fie publicate mai târziu. La rândul său, Brâncuși își nota propriile reflecții, pe care le relua după mult timp, îmbogățindu-le cu experiențele și lecturile sale. Avea darul de a-și putea sintetiza în câteva fraze succinte gândurile despre artă, creație și viață. Însemnările sale erau făcute într-o limbă foarte personală, o franceză aproximativă care se îmbina uneori cu româna, pe bucăți de hârtie răzlețe, pe care le păstra cu grijă în atelier. Doina Lemny reunește în acest volum notele celebrului sculptor – cugetări, aforisme și o serie de texte literare, dintre care unele inedite – așa cum apar ele în Fondul Brâncuși din Biblioteca Kandi
- An apariție
- 2026
- Număr pagini
- 256
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
Fără comentarii
Despre autori
Constantin BRÂNCUȘI (1876-1957) a urmat Școala de Arte și Meserii la Craiova și Școala Națională de Arte Frumoase la București, apoi a plecat în străinătate și, în 1904, s-a stabilit la Paris. A creat opere celebre în întreaga lume, printre care Sărutul, Domnișoara Pogany sau Coloana Infinitului, refuzând reprezentarea figurativă a realității și căutând întotdeauna să idealizeze forma și să exprime esența lucrurilor.
Credit foto: Edward Steichen