- Nou
- ISBN
- 978-630-344-267-9
- An apariție
- 2025
- Număr pagini
- 320
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLECȚIA DE ARTĂ
- Domenii
Traducere din limba engleză de Dan Bălănescu
De mai bine de cinci decenii, Gândirea vizuală este un reper fundamental pentru profesorii de artă, psihologi și publicul larg deopotrivă. În această influentă lucrare, Arnheim afirmă că gândirea în general (nu doar gândirea legată de artă) e în esență perceptuală ca natură și că vechea dihotomie vedere-gândire sau percepție-reflecție este falsă și înșelătoare. Un instrument indispensabil pentru studenți și pentru cei interesați de artă. „Freud susținea că un proces de gândire coerent, ca să nu mai vorbim de munca intelectuală conștientă, nu ar putea exista în mijlocul haosului experienței vizuale. În ultima jumătate de secol, printr-o serie de cărți de referință, Rudolf Arnheim nu doar a demonstrat cât de eronată e această idee, ci a și analizat cu o precizie remarcabilă gramatica formei și ne-a învățat cum să o citim. Puține cărți reușesc să rămână relevante pentru generațiile următoare; Gândirea vizuală este una dintre aceste rare excepții.” (Jonathan Fineberg)
- An apariție
- 2025
- Număr pagini
- 320
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori

Rudolf ARNHEIM a fost profesor emerit de psihologia artei la Universitatea Harvard. Dintre volumele publicate amintim: Film as Art (University of California Press, 1957), Visual Thinking (University of California Press, 1959), The Dynamics of Architectural Forms (University of California Press, 1977) şi The Split and the Structure: Twenty-Eight Essays (University of California Press, 1996). De acelaşi autor, la Editura Polirom a mai apărut Forţa centrului vizual. Un studiu al compoziţiei în artele vizuale (2012).