Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
Cabaretul cuvintelor
ISBN
978-973-23-2985-6
An apariție
2012
Lună apariție
10
Număr pagini
216
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Colecție
CARTEA ROMÂNEASCĂ
Domenii

Cabaretul cuvintelor

Exerciţii de muzicalitate pură pentru actorii debutanţi

Autori: Matei Vișniec
 

Din toate punctele de vedere, Cabaretul cuvintelor este o carte deosebită, pentru că Matei Vişniec ne propune o călătorie subiectivă într-un dicţionar interior, într-o lume în care cuvintele nu depind de om. Consideraţi această carte un ghid de călătorie într-o Republică a cuvintelor unde acestea trăiesc independent de om, se amuză şi se joacă, se înfruntă şi se iubesc, se supără unele pe altele şi se revoltă.

Merită să deschideţi această carte şi dacă n-aţi întîlnit încă niciodată cuvinte vii, dacă nu le-aţi văzut cum arată fizic şi cît de mult seamănă cu dumneavoastră. Atenţie însă, dicţionarul Vişniec este neterminat, invitîndu-vă deci să continuaţi jocul şi să vă scrieţi, eventual, propriul dicţionar afectiv...

„Citind Cabaretul cuvintelor, veţi afla de ce cuvîntul eu nu vorbeşte nici o limbă străină, de ce cuvîntul întotdeauna este un monstru şi de ce cuvîntul întoarcere trebuie strecurat întotdeauna cu grijă în buzunarul hainei sau al pardesiului.

Veţi mai afla, cu puţină răbdare, de ce trebuie să vă fie milă de cuvîntul rău, cum vă puteţi face de cap în cuvîntul poem şi cum să recunoaşteţi pe stradă, după silueta sa fină şi înaltă, cuvîntul dorinţă.

Veţi mai descoperi în această carte cîteva reguli de comportare la masă cînd sînteţi invitaţi acasă la cuvîntul utopie. Veţi putea conversa, de asemenea, cu cuvîntul tăcere şi veţi mai afla deta-liile unui imens scandal izbucnit după ce cuvîntul tandreţe a fost prins în pat cu cuvîntul lentoare.

Luaţi cu dumneavoastră această carte cînd plecaţi în vreo călătorie în timp sau spre sine, cînd luaţi trăsura, trenul sau aeroplanul, cînd traversaţi frontiere exterioare sau interioare: arătaţi această carte la toate ghişeele unde stă omul la coadă pentru a înţelege ceva despre cuvintele care îl locuiesc şi veţi fi primiţi în lumea lor gratuit.” (Matei Vişniec)

An apariție
2012
Lună apariție
10
Număr pagini
216
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Fără comentarii


Despre autori


Matei Vişniec s‑a remarcat în anii ’80 ca poet, apoi ca dramaturg ale cărui piese, cu largă circulaţie în mediul literar, sunt interzise pe scenele profesioniste. În 1987 părăseşte România şi se stabileşte în Franţa, unde lucrează pentru Radio France Internationale. Piesele sale în limba franceză apar la Actes Sud – Papiers, Lansman, Non Lieu, Espace d’un instant, L’Oeil du Prince. Numele său figurează pe afişe teatrale în peste 40 de ţări. În ultimii ani Matei Vişniec s‑a remarcat şi ca romancier. Dintre volumele publicate amintim: Păianjenul în rană (teatru, 2007), Groapa din tavan (teatru, 2007), Omul-pubelă. Femeia ca un câmp de luptă (teatru, 2007), Cafeneaua Pas‑Parol (roman, 2008, Polirom, 2014); Cronica ideilor tulburătoare sau despre lumea contemporană ca enigmă şi amărăciune (eseu, 2010, Polirom, 2019), Sindromul de panică în Oraşul Luminilor (2009, Polirom, 2012; roman distins cu Premiul revistei Observator cultural), Domnul K. eliberat (2010, Polirom, 2015; roman nominalizat la Premiul Naţional de Proză al Ziarului de Iaşi), Dezordinea preventivă (roman, 2011, Polirom, 2017); Cabaretul cuvintelor (teatru, 2012, Polirom, 2018), Negustorul de începuturi de roman (2013, Polirom, 2014; volum distins cu Premiul „Augustin Frăţilă” pentru cel mai bun roman, Premiul Naţional de Proză al Ziarului de Iaşi şi Premiul liceenilor pentru cea mai îndrăgită carte a anului 2013, în cadrul Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere, Iaşi), Iubirile de tip pantof, iubirile de tip umbrelă... (roman, 2016, Polirom, 2018), Omul de zăpadă care voia să întâlnească soarele (piesă pentru copii, Arthur, 2016), Ultimele zile ale Occidentului (povestiri, Polirom, 2018), Un secol de ceaţă (roman, Polirom, 2021). În 2024 primește Premiul „Gheorghe Crăciun” pentru Opera Omnia, acordat de revista Observator cultural.



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.