nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
nanabozo. cu patru ecouri grafice de...
ISBN ePub

978-973-46-4596-1

ISBN PDF

978-973-46-4597-8

An apariție

2014

Tip ediție
eBook
Format
ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
Colecție
CARTEA ROMÂNEASCĂ
Domenii

nanabozo. cu patru ecouri grafice de Alina Săruleanu

Autori: O. Nimigean
6.79 lei
Pentru descărcarea cărților, plata se face on-line către partenerii noștri, în regim securizat. Detaliile privind modalitatea de descărcare le puteti afla de pe pagina web a librăriei virtuale spre care veți fi direcționat. La finalul cumpărăturilor, puteți reveni pe site-ul editurii Polirom. Vă mulțumim!
Vă rugăm să alegeți formatul dorit de la partenerii noștri (ePub sau PDF cu Adobe DRM, formatul mobi pentru Kindle nu este disponibil):

Cărțile noastre digitale pot fi descărcate și de pe următoarele librării on-line:
Vezi varianta tiparita
 
Dupa romanul Radacina de bucsau, care l-a consacrat ca prozator, O. Nimigean revine, la superlativ, cu un nou volum, de aceasta data de poezie, consolidindu-si statutul de autor imprevizibil si inclasabil, in continua lupta cu locurile comune ale scrisului si cu idolii forului literar. Ca putini alti scriitori contemporani, el incearca sa se repozitioneze la fiecare carte, prefera formulelor comode riscul provocarii stilistice si existentiale. nanabozo ne poarta, conjugind drama personala cu o nostalgica sau angoasanta (dar nu lipsita de sarcasm si umor) privire asupra lumii, din cotidianul familiar spre un spatiu care-si schimba alert punctele de fuga, la limita rimbaldiana dintre dereglement si viziune.
 
„Doua voci distincte si total opuse isi disputa acest volum ca pe un cimp de lupta. Prima voce, a unui Nimigean melancolic, atent la aura imperceptibila a lucrurilor, la cresterea pietrei si a ierbii, e a unui poet care-si trage optimismul si sevele din dialogul neintrerupt cu Larii si Penatii. De aici, se ridica asemeni unui turn gotic elegia inchinata sobei de tabla. Cea de-a doua voce e a unui intelectual anarhist, scufundat in literatura si in viata ca intr-o etuva in care cele doua devin inseparabile, asemeni unui navigator din Dune care isi traieste viata in bazinul impregnat cu mirodenie.” (Bogdan-Alexandru Stanescu) 
 
„Ce sint textele cuprinse in nanabozo? «Poeme»? Impulsuri confesive? Secvente decupate din real si reconstruite literar? Ceva din toate acestea, dar si altceva. Raspunsul nici nu e atit de important, pentru ca scrisul lui Nimigean compromite orice tentativa de a-l fixa intr-un nomenclator strimt. Refuzind formulele consacrate, solutiile cumsecade si la indemina, O. Nimigean si-a asumat riscul de a alege calea literalitatii, atacind frontal temele grele precum iubirea, moartea, derutele existentiale, si a cistigat; este forma cea mai exigenta a literaturii, care, in acest fel, nu mai inseamna un experiment stilistic, ci unul ontologic. De aici corporalitatea, visceralitatea scrisului lui Nimigean, intotdeauna cu substrat poetic, chiar si atunci (sau mai ales atunci) cind este pigmentat de livresc. Scrisul echivaleaza cu o initiere, cu o proba, la capatul careia se ajunge uneori la un liman al linistii, la o «poienita druidica».
O. Nimigean se dovedeste, inca o data, a fi unul dintre cei mai buni si mai importanti scriitori ai ultimelor decenii. Peste experienta sa po(i)etica si vizionara nu se va putea trece.” (Bogdan Cretu)
 
Carte recomandata de
An apariție
2014
Lună apariție
5
Număr pagini
112
Tip ediție
broșată
Format
135x220
Fără comentarii


Despre autori


O. Nimigean (n. 19 iulie 1962, Năsăud) a publicat poezie (Scrieri alese, 1992; Week-end printre mutanți, 1993; Adio, adio, dragi poezii, 1999; Planeta zero, 2001; Nicolina Blues, 2007, premiile revistelor Observator cultural, Transilvania şi Mişcarea literară, nominalizare la Premiul revistei Cuvîntul şi Premiul Uniunii Scriitorilor din România; Nanabozo, 2014, Premiul USR Sibiu, Premiul Cenaclului Republica Chişinău; Nu-ți garantează nimeni nimic, 2014, antologie), proză (Mortido, ed. I, 2003, Premiul Național de Proză al Ziarului de Iaşi, ed. a II-a, 2013; Rădăcina de bucsau, ed. I, 2010, Premiul USR Sibiu, premiile revistelor Observator cultural, Transilvania şi Tiuk! şi Premiul Național pentru Roman, acordat în cadrul Colocviilor romanului românesc contemporan de la Alba Iulia, ed. a II-a, 2015), critică şi publicistică (Inerții de tranziție, altruisme & bahluviuni literare, feat. Flori Stănescu, 2006). Este coautor la Cartea roz a comunismului (2004) şi la Dicționarul limbajului poetic eminescian (2005). A fost selectat în antologiile Grenzverkehr. Literarische Streifzüge zwischen Ost und West (2006), O panoramă critică a poeziei româneşti din secolul al XX-lea (2007), New European Poets (2008), The Vanishing Point That Whistles: An Anthology of Contemporary Romanian Poetry (2011), Moods & women & men & once again moods (2015), 10.000 de semne/10,000 Characters (2016), Das Leben wie ein Tortenboden. Neue Rumänische Prosa (2018). Traduceri: H.I. Marrou, Teologia istoriei (1995, împreună cu Gina Nimigean), Yves Agnes, Introducere în jurnalism (2011), Simone Weil, Înrădăcinarea (2018), André Breton, Iubirea nebună (2019), Philippe Muray, Imperiul Binelui (2020), Ivan Illich, Genul vernacular și sexul economic (2020), Ivan Illich, De la lizibil la vizibil (2020). Locuiește în Franța.

foto autor: Dan Ciupureanu


Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.