in Cultura nr. 490
Pamintul apelor e si o autobiografie fictionala a lui Tom Crick, Graham Swift reusind, prin intermediul acestei strategii, sa spuna multe despre soarta si, desigur, posibilitatea existentei speciei (literare) insesi a autobiografiei la finele secolului XX. Prin urmare, fara sa confunde vreo clipa istoria personala a personajelor sale cu marea istor
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 457
Cea mai recenta carte a scriitorului britanic Paul Bailey, Baiatul printului, este o lectura fermecatoare si greu de lasat din mana – de altfel, cele 200 de pagini se citesc destul de repede. Stilul autorului, elegant, dar simplu, precis, ingrijit pana in cele mai mici detalii, cu propozitii care concentreaza povesti intregi, ne poarta in lum
Citeste mai multpe bookia.ro
Daca se poate vorbi despre influente in dramaturgia (sau „dialogurile lirice”, cum singur le numea) lui Naum, acestea vin mai curind din teatrul de avangarda, de la Apollinaire la Tzara, Roger Vitrac, Artaud si Jarry. [...] Dar cine a citit macar citeva poeme ale lui Gellu Naum (ca sa nu mai zic de Zenobia) recunoaste imediat tonul si t
Citeste mai multpe semnebune.ro
In romanul tau, O fereastra intunecata, ai si influente thriller, horror, distopice. Nu in felul acesta am gindit eu cartea, dar asta nu inseamna ca nu poate fi vazuta si asa. Cartea e o aluzie la ceva, lucrurile n-ar trebui interpretate literal. De exemplu, acei Neoameni, fiintele acelea ciudate care ar fi si n-ar fi ciini, ar fi si n-ar fi
Citeste mai multpe bookblog.ro
Iarna vrajbei noastre este un roman complex, captivant nu prin ritmul alert al povestirii, pentru ca, va spun de pe acum, nu veti gasi asa ceva, ci prin atentia la detalii, prin naturaletea personajelor ce par rupte din realitate si prin senzatia de anticipare care creste tot mai mult cu fiecare pagina. Daca pe tot parcursul cartii am savurat, dinc
Citeste mai multbookaholic.ro
Pentru cei care nu-ti stiu romanul (Si Hams Si Regretel), ce-ai vrut sa faci acolo? Cind am terminat romanul asta am avut sentimentul ca acum pot sa mor. Nu stiu daca e bun sau rau, si nici nu ma intereseaza, e ceea ce mi-am dorit sa scriu si nu ma intereseaza cum e. Am scris ceea ce am vrut si ceea ce am simtit. E chestia aia prin care spui cine e
Citeste mai multpe bookaholic.ro
Si, asa cum ai spus, cartea este o fictiune si am scris-o astfel din doua motive: in primul rind, pentru ca eu cred ca nu exista ceea ce noi numim realitate, exista doar moduri diferite de a privi realitatea; iar fictiunea cred ca este un mod de a privi realitatea, unul care iti permite sa descoperi mai mult, nu din realitate, ci din adevar, de fap
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 459
Cel mai important e ca Borges, in felul sau misterios, isi invita cititorii la lectura marilor carti din vechime, fara deosebire, ca si cum autorii lor ne-ar fi contemporani. Cel de-al doilea, aproape la fel de important ca primul, e ca, spre deosebire de posomoratul Jorge din Burgos, modelul sau are umor. Un umor retinut, pe care poti sa nu-l perc
Citeste mai multpe semnebune.ro
Avind un gust dulce-acrisor de bildungsroman, Oamenii eternitatii nu se tem niciodata este o carte ale carei subiect si personaje sint bine infipte in realitate, sint actuale, si marcheaza in mod pragmatic impactul ororilor razboiului si ale vietii de cazarma asupra spiritelor tinere si nesatioase de viata ale celor trei fete. Dintre acestea, Yael
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Ei bine, cartea este superba marturie in prima ei jumatate despre problemele sociale din Coreea de Nord a anilor ’90. Este o perioada de tranzitie in tara asiatica, din mai multe puncte de vedere: odata cu prabusirea regimurilor comuniste din sud-estul Europei, mai cu seama a celui sovietic, Coreea de Nord se trezeste dintr-o data fara aliati
Citeste mai mult