Daniela Zeca scrie aici despre religia zoroastriana, despre panteonul acestei credinte, despre rit si modul in care practicarea lui a modelat subiectii de-a lungul unei traditii de mii de ani. Dar tot aici vorbeste despre cum se traieste in Iranul de acum, despre sperantele spulberate ale femeilor, despre limitarile, nedreptatile si victoriile din vietile lor. Pentru toate directiile astea, Omar cel Orb mi-a cistigat interesul fara prea multe ezitari. Am mai gasit tot aici o senzualitate difuza a descrierilor, o aplecare de peisagist care face vizibile scene si interioritati, in acelasi tablou. Insasi constructia romanului e proiectata pe modelul asta, iar locurile si peisajele, ceea ce se vede e nu numai esential, dar profund definitoriu pentru personajele ei. (...) Sint elemente care ar lasa de inteles ca nu scheletul factual ar avea prioritate in carte, ci o anume transformare interioara, spirituala a personajului. O trezire care nu e conditionata de nevoia de a povesti, cit de a intelege, mai mult.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.