In legatura cu proza scurta a Gabrielei Adamesteanu inca exista o prejudecata critica, datorata acelor «cunoscatori» pentru care performanta intr-un gen sau un domeniu literar exclude, la un scriitor, reusita in altele. Asa cum Dimineata pierduta, romanul unanim aclamat, a fost diminuat si saracit, in multe dintre comentariile care i s-au dedicat, prin reducerea la emisia verbala si registrul «mahalagesc» ale Vicai Delca si, respectiv, ignorarea celorlalte voci ale cartii si dimensiunii ei dialogic-polifonice, tot astfel nuvelelor si povestirilor li s-a rezervat un rol modest: de poligon de incercari narative, in vederea Romanului; sau de substitut nereusit al acestuia. Realitatea e totusi alta. Pe de o parte, epica mare si cea asa-zicind mica stabilesc intre ele, in cazul de fata, relatii de corespondenta si analogie. Creeaza si trateaza situatii existentiale comparabile, rulind personajele nu dintr-o exterioritate omniscienta si traditional potenta, ci din interiorul lor framintat de obsesii personale si general-umane.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.