Daca in Ada sau ardoarea fiecare fraza era un montagne russe de-sine-statator, in romanul recent tradus de Anca-Gabriela Sirbu, scriitorul adulmeca lucrul in sine si ii dinamiteaza hotarele. N-a fost sa fie, dar il va raspindi pretutindeni. Nabokov isi tine in friu exuberanta stilistica , dar totodata e mult mai amator de scamatorii in relatia cu cititorul si cu eventualul teoretician literar. Parca poezia nabokoviana se dueleaza cu vocea auctoriala, in care nu o data isi vira coada criticul; de pilda, pentru a sublinia vreun fir al naratiunii nedezvoltat. Lucrurile transparente sint doar un pretext pentru a suprapune contur dupa contur: „pojghita subtire de realitate” anuntata la inceput e anulata de actul agresiv-real performat in vis, iar amenintarea din vis transforma salvatorul oniric intr-o victima pe bune.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.