Inca de la prima deschidere a romanului Pianista, este impactanta impresia ca Elfriede Jelinek scrie o carte despre momentul de dinaintea izbucnirii unei nebunii. A izbucnirii, fiindca evident ea se afla acolo, in germene inca de la inceputul vietii, cu tumultul ei interior, pulsional, afectiv, in negativ. Elfriede ne transpune intr-un crescendo in starea maladiva a Erikai, personajul ei inapt pentru viata. Inapt pentru viata, intrucit, in scindarea si fragmentarea ei, in acest balans fin intre pulsiuni partiale, in aceasta "raceala afectiva", ea nu simte viata, ea nu simte moartea.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.