Ceea ce mi se pare fascinant la Fontana di Trevi (2018), cel mai recent roman al Gabrielei Adameșteanu, este felul cum autoarea adună aici firele tuturor romanelor sale anterioare. Critica de înt mpinare s-a concentrat, așa cum era și firesc, pe legătura dintre Fontana di treviDrumul egal al fiecărei zile (1975) – volumul de debut al Gabrielei Adameșteanu – și Provizorat (2010). Aceste trei cărți alcătuiesc un triptic care o are în centru pe Letiția Branea (personaj în care majoritatea criticilor au văzut un alter-ego al autoarei), urmărită de la adolescență p nă la senectute (adică din anii ’50 ai secolului trecut p nă în primele decenii ale noului mileniu). (…) Gabriela Adameșteanu ne-a dat, prin romanele sale, cea mai pătrunzătoare cronică a dimineților pierdute ale Rom niei moderne și contemporane. E o cronică ce debutează pe la 1914 (dacă luăm ca prim reper Dimineață pierdută) și se încheie (deocamdată) cu puțin înainte de izbucnirea pandemiei de Covid 19, dacă luăm ca ultim reper romanul Fontana di Trevi.

Related products

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.