Prin tehnicile esentiale – suprapunerea unor voci lirice diferite pentru reconstituirea unei istorii in mare, colajul de documente, pendularea intre liric si epic – Colonia fabricii imi aminteste de volumul de anul trecut al Mirunei Vlada, Bosnia. Partaj, primita circumspect de o parte a criticii, dar nominalizata deja la doua premii literare importante (Premiile Radio Romania Cultural si Premiile revistei Observator cultural). Nu stiu cum va fi primita Colonia fabricii, de abia iesita de sub tipar. Mi se pare insa important sa remarcam efortul acestor tinere poete (as adauga-o aici si pe Adela Greceanu, cu volumul Si cuvintele sint o provincie) de a iesi din zonele lor de confort, de a impinge granitele experimentului mai departe, riscind chiar inaderenta cititorului la formulele poetice pe care ele le propun. In fond, stim bine, poezia moderna, de la Baudelaire incoace, asa a evoluat: fortind limitele, integrind teme noi, modalitati de expresie nonlirice, contrariind, respingind lirismul in timp ce l-a reinventat. Colonia fabricii imi pare un pariu cistigat. E un proiect literar inchegat, un volum care „se tine”, cu o structura bine gindita si bine pusa in pagina. In fond, ultimul lucru care ar trebui sa ne preocupe e cit e poezie, cit e proza si ce rol are insertia documentului in literatura. E pur si simplu o carte buna, iar cind asta se intimpla, detaliile analitice pot trece fara probleme in plan secund.