- Adriana GIONEA
- Dosar de presă
- 0 likes
- 132 views
C nd vezi Asasinul timid și chipul unei tinere ce unește seducţia, fragilitatea și misterul pe coperta ediţiei în limba rom nă, te g ndești automat la un thriller în care sevele suspansului au legătură cu atracţii aducătoare de pericole, cu plăcerile vinovate ale celor av nd o reputaţie impecabilă în sferele sociale înalte (…) Din promisiunea unui thriller, Asasinul timid se transformă într-un captivant (și atipic) bildungsroman. Unul plin de irizaţii postmoderne. În loc să-și deruleze previzibil momentele de rătăcire și experienţele de frondă libertină, protagonista preferă arterele șerpuitoare ale unui labirint. (…) În Asasinul timid, scriitoarea Clara Uson are o precizie camuflată de spontaneitatea asocierilor libere, involuntare, de naturaleţea scriiturii fluide. Reușește într-un roman ce abia depășește 200 de pagini ceea ce ar fi reușit alţi autori iconici în romane-cult postmoderne voluminoase. Totodată, precizia Clarei Uson în asamblarea influenţelor demne de thriller, de ancheta devenită autopsie emoţională, de roman al maturizării și autobiografie are un efect straniu asupra cititorului. Ai impresia că timpul lecturii se dilată. Că de fapt parcurgi o poveste întinsă pe mai multe epoci. Fiecărei epoci îi corespunde o altă metamorfoză a personajului-povestitor.