101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege religiile lumii
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
101 concepte pentru a inţelege...
ISBN
978-630-344-058-3
An apariție
2024
Număr pagini
304
Tip ediție
broșată
Format
150x225
Colecție
-
Domenii

101 concepte pentru a inţelege religiile lumii

Autori: Mihai Coman
INDISPONIBIL
59,00 lei

 

„Volumul de faţă îşi propune să fie un instrument de clarificare a unor concepte şi modele teoretice prin care este interpretată religia, să familiarizeze cititorul cu universul teoretic specific ştiinţelor socio-umane care s‑au aplecat asupra fenomenului religios. Astfel, avem, pe de o parte, noţiuni referitoare la definirea conceptului principal, religia, precum şi forme ce derivă din aceasta ori concepte şi categorii religioase şi, pe de altă parte, fenomene provenite din afara sistemului religios, de pildă pluralismul, globalizarea, secularizarea, ateismul şi agnosticismul. Am insistat, de asemenea, asupra conceptelor construite de diversele ştiinţe pentru a explica fenomenele religioase, dar şi asupra conceptelor aflate la intersecţia religiei cu noile tehnologii, cu fenomenele economice, cu industriile culturale. 101 concepte… se doreşte a fi un partener de dialog pentru toţi cei care vor să înţeleagă lumea în care trăim, din perspectiva formelor, proceselor şi simbolurilor religioase cu care ne intersectăm în existenţa noastră de zi cu zi.”  (Mihai Coman)

An apariție
2024
Număr pagini
304
Tip ediție
broșată
Format
150x225
Fără comentarii

Definirea religiei şi a formelor ce derivă din ea (religii axiale, populare, politice, naţionalism religios, religie digitală etc.) • Procese specifice religiei (sanctificare, excomunicare, binecuvântare, martirizare, forme de experienţă religioasă etc.) • Categorii religioase (mântuire, locuri sacre, timp sacru, miracol, păcat, lumea de dincolo etc.) • Manifestări vizibile ale fenomenului religios: ceremonii specifice (comemorare, iniţiere, pelerinaj, exorcizare etc.), fenomene din afara sistemului religios (secularizare, ateism, agnosticism etc.) • Conceptualizări ştiinţifice (liminalitate, mit, ritual, preoţi celebrităţi, media events etc.)



Despre autori


Mihai COMAN, profesor emerit, fondatorul învăţământului universitar de jurnalism şi comunicare în România. Creator al seriei „Collegium. Media” şi al colecţiei „Media. Studii şi eseuri” ale Editurii Polirom. Distins cu Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler (2009). A coordonat Manualul de jurnalism (Polirom, 1997, 2001, 2009), devenit carte de căpătâi pentru generaţii de tineri jurnalişti, şi volumul de referinţă Introducere în sistemul mass-media (Polirom, 1999, 2004, 2007, 2016). A elaborat cadrele teoretice ale antropologiei mass-media, publicând studii în diverse reviste sau volume colective apărute în străinătate. Ca o sinteză a acestor cercetări, a publicat lucrările Pour une anthropologie des médias (Presses Universitaires de Grenoble, 2003) şi Media Anthropology (în colab. cu Eric W. Rothenbuhler, Sage, 2005). La Editura Polirom a mai publicat volumele Mass media, mit şi ritual. O perspectivă antropologică (2003), Mass media în România post-comunistă (2003), Introducere în antropologia culturală. Mitul şi ritul (2008) şi Mass-media, religie, spaţiu public (2020).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.