Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
Coincidentia oppositorum (2 volume)
ISBN ePub

978-973-46-3992-2

ISBN PDF

978-973-46-3993-9

An apariție

2013

Tip ediție
eBook
Format
ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
Colecție
TRADIȚIA CREȘTINĂ
Domenii

Coincidentia oppositorum (2 volume)

Autori: Nicolaus Cusanus
39.19 lei
Pentru descărcarea cărților, plata se face on-line către partenerii noștri, în regim securizat. Detaliile privind modalitatea de descărcare le puteti afla de pe pagina web a librăriei virtuale spre care veți fi direcționat. La finalul cumpărăturilor, puteți reveni pe site-ul editurii Polirom. Vă mulțumim!
Vă rugăm să alegeți formatul dorit de la partenerii noștri (ePub sau PDF cu Adobe DRM, formatul mobi pentru Kindle nu este disponibil):

Cărțile noastre digitale pot fi descărcate și de pe următoarele librării on-line:
Vezi varianta tiparita
 
Studiu introductiv, traducere si note de Mihnea Moroianu
Editie bilingva

„Paginul:  Exista un singur adevar sau mai multe?
Crestinul: Nu exista decit unul singur. Caci nu exista decit o singura unitate, iar Adevarul coincide cu unitatea, odata ce e adevarat ca exista o singura unitate. Asa deci cum intr-un numar nu se afla decit o singura unitate, la fel si intr-o multime nu se afla decit un singur adevar. Si de aceea, cel care nu pricepe unitatea nu va cunoaste niciodata Numarul, iar cel ce nu pricepe Adevarul in unitate nu poate sti nimic cu adevarat. Si desi crede ca stie cu adevarat, el realizeaza cu usurinta ca ceea ce crede a sti poate fi cunoscut mai aproape de Adevar.” (Despre Dumnezeul ascuns)

„Mai intii, nu stiu daca am dreptate sa presupun ca cercetarea tuturor inteleptilor se incheie cu descoperirea unui singur principiu. Caci ea se opreste dupa ce ajunge la izvor, prin urcarea lacului si a riului, iar Sfirsitul nu are vreun sfirsit si Inceputul nu are vreun inceput. Acolo insa unde este coincidenta dintre Inceput si Sfirsit, este necesar ca si mijlocul sa coincida.” (Despre geneza)

 „Motivul pentru care atit Platon in scrisorile sale, cit si marele Dionisie Areopagitul au oprit ca aceste chestiuni mistice sa le fie dezvaluite celor ce ignora urcusurile intelectuale este ca lor nimic nu le va parea mai vrednic de ris decit aceste lucruri inalte. Caci omul trupesc nu percepe lucrurile acestea dumnezeiesti; dar celor cu un intelect exersat in acest domeniu nimic nu le va parea mai de dorit.” (Despre beril)

„Caci Lumea n-a inceput in timp: nu timpul, ci doar Eternitatea a precedat Lumea. Astfel si timpul este uneori numit etern, precum vorbeste proorocul despre timpul etern, fiindca timpul n-a avut inceput in timp. Caci nu timpul a precedat timpul, ci Eternitatea. Asadar timpul este numit etern deoarece din Eternitate curge.”(Despre jocul globului)
An apariție
2008
Lună apariție
11
Număr pagini
912
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Fără comentarii


Despre autori


Nicolaus Cusanus (1401-1464) face trecerea de la filosofia medievala spre umanismul Renasterii. Cardinal al Romei in vremea mirificului Quattrocento, Cusanus patrunde in ierarhia catolica militind pentru reconcilierea crestinatatii in unitatea credintei, duce o viata itineranta si incearca sa depaseasca faliile lumii sale. Asuma o misiune diplomatica la Constantinopol, sperind intr-un conciliu care sa duca la reunificarea crestinatatii latine cu cea greaca. Pentru aceasta pregatise anterior, prin De concordantia catholica, cadrul teoretic al comunitatii crestine si al convietuirii ei cu celelalte religii. Strabate apoi lumea minat de febra descoperirii manuscriselor antice, contribuind la reinnodarea traditiei literare antice cu literatura crestina. Cu aceste manuscrise intemeiaza la azilul din Kues o biblioteca imensa, deschisa si astazi. In De docta ignorantia se dedica cercetarii misterului credintei si naturii sale, definita de coincidentia oppositorum. Ajunge astfel la o cunoastere in care logica divinitatii se dezvaluie paradoxal mintii umane. Acest tip de cunoastere il numeste „docta ignoranta”.


Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.