Traducere din limba italiana de Vasile Mitu
Gordon Russell, pseudonimul sub care semneaza doi povestitori, experti mondiali in arheologie experimentala, este cunoscut publicului roman datorita romanului Marele gladiator, primul titlu dintr-o fascinanta trilogie. Noaptea gladiatorului, cel de-al doilea roman al trilogiei, reconstruieste cu o admirabila maiestrie si o extraordinara fidelitate epoca romana si viata plina de primejdii a marilor gladiatori, constrinsi sa se lupte cu salbaticie intre ei pentru a oferi multimii in delir spectacolul electrizant al cruzimii si al mortii. Publicul filmului Gladiatorul, in regia lui Ridley Scott, va aprecia cu siguranta acest roman.
Romanul Noaptea Gladiatorului (2006) readuce la viata cu o admirabila maiestrie si o extraordinara fidelitate epoca romana si viata plina de primejdii a marilor gladiatori, constrinsi sa se lupte cu salbaticie intre ei pentru a oferi multimii in delir spectacolul electrizant al cruzimii si al mortii. Desi credea ca lasase pentru totdeauna in urma luptele din arena si ca isi reglase conturile cu soarta, in clipa in care ajunge sa isi vada prietenii ucisi, iar lumea in care isi gasise in sfirsit pacea, acum distrusa, Valerius intelege ca nu exista scapare din fata violentei si hotaraste sa puna din nou mina pe sabie. Minat de setea de razbunare si de dorinta de-a descoperi acvila legiunii Augusta, un obiect care are virtutile magice de a-l face invincibil pe posesorul sau, Valerius se avinta din nou in lupta, ajungind pina sub zidurile Ierusalimului, asediat de armata lui Vespasian. Pe paminturile Africii, intr-o noapte cruciala pentru el si pentru Imperiu, protagonistul redevine Orfeus, marele gladiator, si inca o data trebuie sa lupte sau sa moara.
„Un roman fascinant, absolut fidel in reconstructia sa istorica. Gordon Russell readuce la viata, cu maiestrie, zilele gladiatorilor.” (La Republica)
„Precizia detaliului istoric si ritmul alert al povestirii fac din aceasta carte despre dragoste, onoare si eroism o lectura pe cit de instructiva, pe atit de captivanta.” (Corriere della Sera)