„Ce este «munca» si, mai ales, ce poate oferi nou «o perspectiva de gen asupra muncii» in România? – iata intrebarea la care textul de fata va cauta sa ofere un raspuns. Alaturi de alte justificari – mult mai fundamentate stiintific – «ideea» a fost la inceput legata de viata cotidiana. Ea a aparut simplu in momentul in care am descoperit ca nu pot suprapune «gatitul» cu meditatiile, ca spalatul rufelor (simpla si «sfinta» masina de spalat a fost mult timp o culme a tehnologiei in casa unui «intelectual cu staif») te impiedica sa ajungi la timp la un al doilea «loc de munca» etc. Intrebarea: «Oare cit timp stau eu in bucatarie?» sau: «Cit timp imi ia sa spal rufele ?» – pe care mi-am pus-o de mult prea multe ori nu are nici acum un raspuns. Am incercat sa «contabilizez» timpul, sa il «eficientizez» si am descoperit ca, orice as face, in mai putin de 45 minute nu pot parasi «sacrosanctul loc», daca vreau sa am mincarea gatita pentru urmatoarele trei zile. Sau sa sterg praful sau sa spal pe jos – activitati extrem de «creative», care imi consuma cam doua ore simbata (pentru ca tot e week-end) – sau... sa fac oricare dintre miile de activitati pe care o femeie le face zilnic fara a se intreba: «Oare citi bani as cistiga in timpul asta?»” (Valentina Marinescu)
Valentina Marinescu, lector universitar doctor la Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, Universitatea Bucuresti; master in Studii de Gen, Scoala Nationala de Stiinte Politice si Administrative (SNSPA), Bucuresti. Lucrarea de doctorat in domeniul relatiei mass-media - societate; lucrarea de masterat in domeniul problematicii muncii din perspectiva de gen. Domenii (de cercetare si in care a publicat lucrari de specialitate): comunicarea de masa, mass-media, studii de gen.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.