- ISBN
- 973-681-099-2
- An apariție
- 2002
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 176
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Studiul aduce o clarificare conceptuala si de distinctie a nivelurilor de abordare teoretica a educatiei. Sint identificate si comentate confuziile, ambiguitatile, dar si citeva dintre cele mai intilnite prejudecati cu care se confrunta pedagogia si pedagogii. Urmatorul pas il constituie analiza statutului epistemologic al teoriei educatiei. Cel mai important element de noutate consta in sistematizarea paradigmelor si a teoriilor educatiei pentru fiecare dintre componentele prezentate. Aria de adresabilitate a lucrarii este larga si cuprinde, in principal, studentii sectiei de pedagogie/stiintele educatiei si ai colegiilor universitare de institutori, invatatorii si profesorii, indeosebi profesorii de pedagogie si profesorii diriginti.
- An apariție
- 2002
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 176
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Mariana Momanu,conferentiar universitar doctor la Departamentul de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi. A urmat stagii de cercetare si documentare in Franta, Elvetia si Anglia. Domenii de competenta: teoria educatiei, pedagogie contemporana, istoria pedagogiei, parteneriat educational, alternative educationale. A publicat numeroase studii si articole in reviste de specialitate sau volume colective, printre care: „Universitatea «Al.I. Cuza» in anii sovietizarii invatamintului rominesc”, in Gh. Iacob (coord.), Universitatea din Iasi. De la modelul francez la sistemul Bologna (2007), „Educatia pentru drepturile omului – un demers intercultural”, in T. Cozma (coord.), O noua provocare pentru educatie: interculturalitatea (2001),„The education of Roma children in Romania: description, difficulties,solutions”, Intercultural Education, vol. 11, nr. 3 (coautor, 2000),„Aspecte conflictuale ale situatiei pedagogice”, in A. Neculau, A.Stoica‑Constantin (coord.),Conflictul si rezolvarea lui. Perspective multidisciplinare(1998),„Formare si indoctrinare in invatamintul superior”, in A. Neculau (coord.), Cimpul universitar si actorii sai (coautor, 1997), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice (coautor, 1998), Educatie si ideologie. O analiza pedagogica a sistemului totalitar comunist (2005), Introducere in teoria educatiei (2002).