Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
Educație și frontiere sociale:...
ISBN
978-973-46-1872-9
An apariție
2011
Lună apariție
12
Număr pagini
264
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Sociologie. antropologie
Domenii

Educație și frontiere sociale: Franța, România, Brazilia, Suedia

Autori: Mihai Dinu Gheorghiu , Monique de Saint Martin
INDISPONIBIL
9,62 lei

 
Traducere de Dinu Adam
 
Frontierele sint un instrument al ordinii sociale: ele separa si organizeaza contactele dintre categorii, grupuri sau clase ierarhizate. In acelasi timp, sint un mecanism care participa la construirea identitatii acestor grupuri sau clase, obiectivindu-le si „naturalizindu-le” proprietatile specifice, inscrise in ordini simbolice, morale sau culturale. Departe de a fi „date” prin intermediul unui soi de inconstient cultural, frontierele se construiesc si fac obiectul unor conflicte sociale. La rindul lor, experientele educative cunosc transformari legate de metamorfozele sociale, in special ca urmare a farimitarii societatii salariale, a erodarii protectiilor si a vulnerabilizarii statutelor sociale. Bazat pe rezultatele obtinute de o echipa internationala de cercetatori in Franta, Romania, Brazilia si Suedia, volumul se adreseaza profesorilor si studentilor de la facultatile de stiinte sociale, precum si tuturor celor interesati de relatia dintre educatie si frontierele sociale mai mult sau mai putin vizibile.
 
An apariție
2011
Lună apariție
12
Număr pagini
264
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Experienta educativa si socializare: frontiere discriminatorii, frontiere transgresate, frontiere dorite • Familiile imigrate: o experimentare continua a frontierelor • Clasele mijlocii intre transgresarea frontierelor si inchidere sociala • Brazilia. Dinamica frontierelor intr-un context de inegalitati puternice si durabile • Suedia. Modularea frontierelor intr-un context de competitie si libera alegere • Franta. O reproducere perturbata • Experiente educationale ale frontierelor sociale in Romania


Despre autori


Mihai Dinu GHEORGHIU este profesor universitar doctor şi predă la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Cercetător la Centre d’études de l’emploi (CEE, CNRS), apoi la Centre d’études de l’emploi et du travail (CEET). Face parte din comitetul de redacţie al unor importante publicaţii de specialitate şi este membru al mai multor asociaţii profesionale internaţionale. A efectuat cercetări în domeniul sociologiei elitelor, a intelectualilor, a educaţiei şi a culturii, precum şi în sociologia muncii, în Franţa, Germania şi România. A publicat, printre altele: Les métamorphoses de l’agit‑prop (2 vol., Presses Universitaires du Septentrion, 1998), Analiză şi intervenţie în ştiinţa socială (Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2005), Littératures et pouvoir symbolique (în colab. cu Lucia Dragomir, Editura Paralela 45, Éditions de la MSH, 2005), Intelectualii în cîmpul puterii (Editura Polirom, 2007), Education et frontières sociales (coord., în colab. cu Monique de Saint Martin, Michalon, 2010; trad. rom.: Educaţie şi frontiere sociale, Editura Polirom, 2011), La mobilité des élites: réconversion et circulation internationale (Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2012).



Monique de Saint Martin, directoare de studii la Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, cercetator in cadrul IRIS, Paris.


Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.