Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
Moartea și busola. Proză completă 1
ISBN
978-973-46-5265-5
An apariție
2015
Lună apariție
4
Număr pagini
520
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Colecție
BIBLIOTECA POLIROM > Seria de autor „Jorge Luis Borges”
Domenii

Moartea și busola. Proză completă 1

Autori: Jorge Luis Borges
INDISPONIBIL
43,30 lei

 

Ediția 2015

Traduceri si note de Irina Dogaru, Cristina Haulica si Andrei Ionescu

Cuvint inainte, tabel cronologic, prezentari si editie ingrijita de Andrei Ionescu

„Fanteziile lui Borges au ceva de utopii logice cu infiorari de tip Edgar Poe. Borges e un magician al ideilor. Transforma toate motivele pe care le atinge si le duce la un alt registru mental. Pina si titlurile cartilor lui te fac sa reflectezi la o noua dimensiune a lucrurilor si parca te lanseaza intr-o plimbare prin stratosfera: Marimea sperantei mele, Istoria eternitatii, Istoria universala a infamiei.
Ba inventeaza un tarim inedit si uitat al lumii, unde se gindeste in alt fel: Tlon, Uqbar, Orbis Tertius; ba inventeaza un scriitor francez care-si propune sa rescrie textul romanului Don Quijote folosind aceleasi cuvinte ca si Cervantes si gindind pur si simplu cu mintea lui si in modul in care se gindeste astazi (fertilizind astfel anacronismul) fiecare cuvint al cartii clasice; ba isi imagineaza o biblioteca in care se afla toate cartile existente si toate cartile posibile.” (Alfonso Reyes)
 
„Pentru Borges, cartea e in principiu lumea, iar lumea e cartea. Din aceasta tautologie decurg consecinte nelinistitoare. Una dintre ele este aceea ca sintem lipsiti de puncte de referinta. Lumea si cartea trimit in mod etern si infinit la imaginile lor reflectate reciproc. Aceasta putere nelimitata de reflectare, aceasta multiplicare scinteietoare si nesfirsita – un labirint de lumina care, totusi, nu e neantul –, este tot ce avem si poate fi gasita, ca intr-un virtej, in adincul dorintei noastre de a intelege lumea.” (Maurice Blanchot)
 
„Scriitorul autentic foloseste aluzii si metafore. Functia eliberatoare a artei rezida in capacitatea sa deosebita de a visa in pofida lumii, de a structura lumi intr-un mod diferit. Marele scriitor e anarhist si arhitect in acelasi timp. Visurile lui darima si construiesc din nou peisajul provizoriu al realitatii. In 1940, Borges se adresa unei «anumite umbre» a lui Thomas De Quincey cu indemnul: «Tese, in chip de bastion al insulei tale, plase de cosmaruri». Opera lui Borges insusi a tesut cosmaruri in multe limbi, dar mult mai frecvent a tesut vise elegante si ingenioase. Toate aceste vise ii apartin, desigur, in mod inalienabil, dar noi toti ne trezim din ele imbogatiti.” (George Steiner)
 
„Cind Borges a impartit cu Samuel Beckett Premiul international al editorilor (1961), eu nu citisem decit Gradina cu carari ce se bifurca. Desi e o povestire de o tensiune intelectuala care depaseste exigentele genului politist, poate fi citita fara sa fim pe deplin constienti ca autorul ei e un gigant al literaturii universale. O imprejurare favorabila m-a indemnat sa-l citesc pe Borges cu seriozitate: o observatie facuta in Romania, unde Borges a fost elogiat de un tinar critic pe un ton pe care tot el, putin mai inainte, il rezervase lui Kafka.” (John Updike)
An apariție
2015
Lună apariție
4
Număr pagini
520
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Fără comentarii


Despre autori


Jorge Luis Borges (1899-1986) s-a născut la Buenos Aires, într-o familie înstărită. La scurtă vreme după naşterea sa, călătoreşte alături de familie în Europa. Primeşte încă de mic o educaţie multilingvă. După întoarcerea în Buenos Aires, la douăzeci şi doi de ani, publică primul său volum de poezii, Fervor de Buenos Aires. Continuă să publice apoi, alături de poezii, şi eseuri. În anii ’30 începe să scrie proză scurtă. Publică primul său volum important, Istoria universală a infamiei, la vârsta de treizeci şi şase de ani. Amestecul de realitate şi ficţiune din acest volum va deveni o caracteristică importantă a prozei de mai târziu a lui Borges. Tot în această perioadă, publică două dintre cele mai cunoscute colecţii de povestiri ale sale, Ficţiuni şi Aleph. În anii ’50 devine director al Bibliotecii Naţionale. Odată cu înaintarea în vârstă, vederea îi slăbeşte şi reîncepe să scrie proză scurtă şi poezie. Ultima sa carte, Atlas, o scrie alături de María Kodama, cu care se va căsători cu o lună înainte de moarte. La vârsta de optzeci şi şase de ani, în iunie 1986, încetează din viaţă. În România este cunoscut mai ales datorită volumelor sale de povestiri: Istoria universală a infamiei, Grădina cu cărări ce se bifurcă, Moartea şi busola. La Editura Polirom au mai apărut: Poezii (2005, 2017), Cărţi scrise în doi (2005, 2008), Moartea şi busola. Proză completă 1 (2006, 2015), Cartea de nisip. Proză completă 2 (2006, 2015), Eseuri (2006, 2015), Cartea fiinţelor imaginare (în colaborare cu Margarita Guerrero, 2006), Texte captive (2010), Dialoguri (alături de Ernesto Sábato, 2010), Borges la 80 de ani. Conversaţii. Cărţile şi noaptea (2014), Tangoul. Patru conferinţe (2018), Istoria eternităţii * Evaristo Carriego (2021) și Făuritorul * Ficţiuni * Memoria lui Shakespeare (2021).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.