Septimiu Chelcea (n. 1940) este profesor onorific la Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala a Universitatii din Bucuresti. A predat pina in anul universitar 2014-2015 cursurile de Psihologie Sociala, Sociologia Opiniei Publice si Psihosociologia Publicitatii. A absolvit in 1967 Facultatea de Filosofie (Sectia Psihologie) din cadrul Universitatii din Bucuresti. In 1974 a primit titlul stiintific de doctor in filosofie, specialitatea sociologie. Academia Romana i-a decernat Premiul „P.S. Aurelian” (1980). In 2004 i s-a acordat Premiul „Opera Omnia” pentru intreaga activitate de cercetare stiintifica. Face parte din consiliul stiintific al revistei Psihologia Sociala si din colegiul director al revistei Sociologie Romaneasca, al carei director a fost in perioada 2002-2005. A publicat numeroase articole, studii si monografii (ca unic autor, in colaborare sau coordonator), dintre care mentionam: Chestionarul in investigatia sociologica (1975), Experimentul in psihosociologie (1982), Personalitate si societate in tranzitie (1994), Cum sa redactam o lucrare de licenta, o teza de doctorat, un articol stiintific in domeniul stiintelor socioumane (2000, editia a IV-a revazuta si adaugita, 2007), Metodologia cercetarii sociologice. Metode cantitative si calitative (2001, editia a III-a revazuta si adaugita, 2007), Opinia publica: gindesc masele despre ce si cum vor elitele? (2002), Enciclopedie de psihosociologie (coord., 2003), Comunicarea nonverbala in spatiul public (coord., 2004), Comunicarea nonverbala: gesturile si postura (in colab., 2005), Psihosociologie: Teorie si aplicatii (coord., 2006), Opinia publica. Strategii de persuasiune si manipulare (2006). De acelasi autor, la Editura Polirom au aparut volumele Un secol de cercetari psihosociologice. 1897-1997 (2002), Psihosociologie. Teorii, cercetari, aplicatii (2008, editia a II-a revazuta si adaugita) si Psihosociologia publicitatii. Despre reclamele vizuale (2012).