Psihosociologia schimbării
ISBN
973-683-111-6
An apariție
1998
Lună apariție
12
Număr pagini
224
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Psihologie
Domenii

Psihosociologia schimbării

Autori: Adrian Neculau , Gilles Ferreol
INDISPONIBIL
19,95 lei

 

„Societatea contemporana a intrat intr-o faza de schimbare accelerata. Se schimba structurile sociale si economiile, dar si mentalitatile, reprezentarile colective, practicile sociale, stilurile de comportament. Nici o generatie, din orice colt al lumii, nu mai poate spera sa evolueze in cadrul acelorasi structuri economice si social-psihologice. Fenomenul schimbarii este deosebit de pregnant in tarile din Est si in cele in curs de dezvoltare. In cele mai multe cazuri sint arse etapele pe care le-au parcurs tarile puternic dezvoltate, se recupereaza terenul pierdut cu febrilitate. Uneori, acest proces naste tensiuni, crize, dureri. Dar nu poate fi oprit. El este intrinsec evolutiei societatii omenesti.” (Gilles Ferreol, Adrian Neculau)

An apariție
1998
Lună apariție
12
Număr pagini
224
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii

Conceptul de schimbare - repere teoretice si metodologice • Actiunea colectiva si schimbarea sociala: exemplul dinamicilor urbane • Schimbare politica si istoriografie • Reprezentarea colectiva a individului • Organizarea disputei interne: minoritatile ortodoxe • Cind analizarea schimbarii devine o simpla incapatinarea cercetatorilor • Discursul stereotipic ca rezistenta la schimbare • Pentru o psihologie sociala a vocatiei minoritare • Observatii si constatari privind istoria psihologiei sociale ca o contributie la studiul schimbarii sociale • Personalitatea intre schimbare si stabilitate • Interventia psihosociologica: un demers de schimbare printr-o analiza a semnificantilor centrali • Libertatea individuala si binele comun: criza sau reinnoire a modelului liberal? • Intelectualii si schimbarea sociala in societatea romaneasca in tranzitie • De la ce se schimba, la ce trebuie sa se schimbe intr-o RS • Schimbarea In cimpul socioprofesional • Janère sau relatia dintre schimbarea psihica si schimbarea sociala • Schimbarea organizationala si strategiile concurentiale ale firmelor • Schimbarea psihoterapeutica • Societatile si comunitatile in fata schimbarii • Valorile si schimbarea lor in Europa • Interventie si manipulare • Reprezentarile sociale ale „Comunitatii” in perioada postcomunista • Mentalitatea rusa: perspectiva interculturala si tipologica • Schimbare sociala vs mobilitate sociala: este posibila „vocea grupului”? • Atitudinile germanilor din Est si Vest fata de reunificare: rolul identificarii sociale, al factorilor utilitari si emotionali • Invatamintul superior ca agent al angajamentului naiv sau al distantarii ironice: utilitatea sociala si „telos”-ul cunoasterii • Despre pluralitatea prezentului (intre traditie, mostenire a socialismului, modernitate si postmodernitate) • Cadre si reprezentari: abordare socioistorica si teoretica a grupului „cadre” in Franta • Atitudinile privind „tabuurile moderne” ale personalului medical din cadrul serviciilor de sanatate publica. O comparatie romano-maghiara • Anti-schimbarea sociala sau India ca masina de suprimat timpul • Conditii ale unei posibile schimbari atitudinale. Studiu de caz - expectante ale populatiei majoritare fata de etnicii rromi • Formarea motivata a impresiilor: utilizarea stereotipurilor si informatia individuala în formarea impresiilor • Schimbarea atitudinii si rezistenta la persuasiune



Despre autori


Adrian Neculau (coordonator)

Adrian Neculau (1938-2012) a fost profesor emerit la Universitatea „Al.I. Cuza” din Iasi si a predat cursuri de psihologie sociala, memorie sociala si dinamica grupului. A fondat Laboratorul „Psihologia cimpului social”, care dezvolta relatii de colaborare cu unitati de cercetare similare din importante universitati europene, a facut parte din mai multe echipe de cercetare europene preocupate de studiul reprezentarii sociale a saraciei, puterii sau minoritarilor si a fost membru in comitetul executiv al retelei European PhD on Social Representations and Communication and So.Re.Com. THEmatic NETwork la Universitatea „La Sapienza” din Roma. A coordonat doua colectii la editura Polirom (Collegium. Psihologie si Psihologie aplicata) si revista Psihologie sociala. A fost membru in comitetul stiintific al mai multor reviste romanesti si europene de psihologie. A coordonat doua manuale universitare de psihologie sociala si a publicat mai multe studii in reviste europene de specialitate. Dintre lucrarile publicate mentionam : Liderii in dinamica grupurilor (1977), Memoria pierduta (Polirom, 1999), Urmele timpului. Iluzii romanesti, confirmari europene (dialog cu Serge Moscovici) (Polirom, 2002), Educatia adultilor (Polirom, 2004), Viata cotidiana in comunism (Polirom, 2004), Dinamica grupului si a echipei (Polirom, 2007) si Un psiholog in Agora (Polirom, 2010).



Gilles Ferreol (coordonator)
Gilles Ferreol este profesor de stiinte sociale si de sociologie la Universitatea din Poitiers, unde asigura conducerea IPRESCO, si la Scoala Militara din Saint-Cyr Coetquidan. Dintre publicatii semnalam: Histoire de la pensee sociologique (Armand Colin, 1994), Vocabulaire de la sociologie (PUF, 1995); Integration, lien social et citoyennete (Presses Universitaires du Septentrion, 1998). La Editura Polirom au aparut: Minoritari, marginali, exclusi (coord., 1997), Psihosociologia schimbarii (coord., 1998), Metode si tehnici de exprimare scrisa si orala (in colab. cu Noel Flageul, 1998, 2007), Dictionar de sociologie (coord., 1998), Identitatea, cetatenia si legaturile sociale (coord., 1998), Adolescentii si toxicomania (coord., 2000), Aspecte psihosociale ale saraciei (coord., 2000), Dictionarul Uniunii Europene (coord., 2001), Violenta. Aspecte psihosociale (coord., 2003), Dictionarul alteritatii si al relatiilor interculturale (coord., 2005).


Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.