- ISBN
- 978-630-344-160-3
- An apariție
- 2025
- Număr pagini
- 400
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- GYMNASIUM
- Domenii
Compunerile şcolare. Scrierea textelor
Ed. a X-a revăzută
Autori: Elena SanduCartea prezintă, într-o modalitate nouă, tipuri de compuneri, principiile și normele redactării de mână și ale redactării computerizate, etapele/pașii procesului de scriere, etica redactării, calitățile unei compuneri (coerența, logica, unitatea, precizia, concizia, corectitudinea, proprietatea termenilor). Se propun strategii de structurare a planului diferitelor tipuri de compuneri, organizatori textuali, marcatori de relație, conectori logici, câmpuri lexicale adecvate fiecărei compuneri.
- An apariție
- 2025
- Număr pagini
- 400
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Ce este un text/o compunere? • Cum structurezi un text? • Cum asiguri coerența textului? • Cum te exprimi într-o compunere? • Structuri textuale prototipice: textul narativ, descriptiv, dialogat, argumentativ, explicativ • Scrieri funcționale: cererea, invitația • Scrieri reflexive: scrisoarea, relatarea unor întâmplări și evenimente personale, exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal, social sau cultural, argumentarea unui punct de vedere personal, exprimarea opiniei despre fapte/persoane/teme de interes pentru elevi • Scrieri despre textele literare: rezumatul, identificarea tipului de text literar/a genului literar • Cum compari două texte/două personaje literare • Cum scrii despre un text/tema unui text liric/epic/dramatic și despre emoția/emoțiile transmise de textul liric • Cum procedezi să scrii mult în puține cuvinte • Exprimarea unei opinii/a unui punct de vedere propriu despre un text literar/despre mesajul/ semnificațiile titlului unui text literar/ale unei opere literare
Despre autori

Elena Sandu, profesor de limba şi literatura română, timp de 27 de ani, la Şcoala nr. 193 (actualmente, Şcoala Gimnazială Orizont), Bucureşti, sector VI, la catedra de limba română, aria curriculară Limbă şi comunicare, şef de catedră şi de arie curriculară, membru în Comisiile Centrale de organizare a olimpiadelor, de pregătire a elevilor din loturile olimpice pentru fazele pe sector, municipiu, naţională. Articole şi cărţi publicate: „Ioan Neniţescu, Ţara mea”, în Limba şi literatura română, nr. 1 (ianuarie‑martie), an XII, 1983; „O abordare sociolingvistică a desemnării personajelor în romanul social cu aplicaţie la romanul Ion de Liviu Rebreanu”, în Limba Română, nr. 1 (ianuarie‑februarie), an XXXVI, 1987; Limba română. Teorie, dificultăţi, exerciţii, teste‑grilă. Subiecte pregătitoare pentru examene şi concursuri, Icar, 2002 (în colaborare cu Maria Arnăutu); Limba română. Concepte, aplicaţii, teste pentru gimnaziu şi examenul de capacitate, Polirom, 2002; Literatură şi gramatică română pentru gimnaziu şi examenul de capacitate, Polirom, 2002, avizată de Direcţia Generală a Învăţământului Preuniversitar a Ministerului Educaţiei şi Cercetării pentru a fi folosită în şcoli ca material auxiliar; Compunerile şcolare, Polirom, 2004, 2008, 2009, 2011, 2012, 2013, 2015, 2016, 2018; Textul literar în versuri. Compuneri şi teste, Polirom, 2008; Limba română. Ghid pentru tezele semestriale, Polirom, 2008. În anul 2007, Ministerul Educaţiei şi Cercetării i‑a acordat, pentru întreaga activitate, distincţia Diploma de Excelenţă.