- ISBN
- 973-46-0040-0
- An apariție
- 2005
- Lună apariție
- 8
- Număr pagini
- 248
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 120x185
- Colecție
- EGO. PUBLICISTICĂ
- Domenii
Sertarul Scriitorului Român. Dialoguri pe hîrtie
Autori: Daniel Cristea-Enache
„Daniel Cristea-Enache se plaseaza la antipodul autorilor «dezinvolti» de interviuri, hartuitori si insolenti, azi la moda, preocupati prea putin de interlocutor si prea mult de a se pune pe ei in evidenta. Criticul e insa un conlocutor cu initiativa, deferent fara timorari si extrem de staruitor, reclamind ducerea pina la capat, pina in nuante a discutiei in jurul unui subiect.” – Gabriel Dimisianu
- An apariție
- 2005
- Lună apariție
- 8
- Număr pagini
- 248
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 120x185
Despre autori
Daniel Cristea-Enache, conferentiar universitar la Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti, consilier la Editura Polirom (pentru care coordoneaza colectia „Opere”) si cronicar literar la revista Observator Cultural. Volume publicate: Concert de deschidere (Editura Fundatiei Culturale Romane, 2001; Premiul pentru Debut al Romaniei literare; Premiul pentru Debut al Uniunii Scriitorilor din Romania; Premiul „Titu Maiorescu” al Academiei Romane; in format electronic, LiterNet, 2004), Sertarul Scriitorului Roman. Dialoguri pe hirtie (Polirom, 2005), Bucuresti Far West. Secvente de literatura romana (Albatros, 2005), Un om din Est (Curtea Veche, 2006; Premiul pentru Critica si Istorie Literara al Asociatiei Scriitorilor din Bucuresti), Convorbiri cu Octavian Paler (Corint, 2007; ed. a II-a, Polirom, 2012), Timpuri noi. Secvente de literatura romana (Cartea Romaneasca, 2009; Premiul pentru Critica al revistei Convorbiri literare), Lyrica magna. Eseu despre poezia lui Nichita Stanescu (Curtea Veche, 2010), Cinematograful gol (Polirom, 2011), Generatia ’60: discursul artistic si discursul critic. Neomodernismul (Editura MNLR, 2013), Literatura de azi. Dialoguri pe net (Polirom, 2013), Cartea ca destin. Daniel Cristea-Enache in dialog cu Dan C. Mihailescu (Humanitas, 2013).