Editia a II-a
Operele de arta isi datoreaza notorietatea modului in care sunt percepute de privitor, in special de cel profesionist. Odata cu transformarile petrecute in domeniul artelor vizuale de-a lungul timpului s-a schimbat si felul in care publicul a receptat si interpretat lucrarile de arta. Volumul isi propune o introducere in teoriile artei moderne si contemporane, cu accent pe relatia dintre subiectul receptor si opera de arta, din perspectiva relatiilor de putere, a retoricii vizuale si a structurilor dorintei. Istoricii si criticii de arta, esteticienii, precum si artistii din noile generatii vor gasi aici conceptele si teoriile care au influentat decisiv studiul imaginii in ultima jumatate de secol, explorind diverse tipuri de analiza critica a vizualitatii.
Din cuprins:
Imagine, societate si ideologie: teoria social-critica a artelor vizuale • Imaginea-ecran: teorii psihanalitice ale artei si reprezentarii vizuale • Imagine si semn: teorii structuraliste ale artelor si reprezentarii vizuale • Imagine si text: teorii post-structuraliste ale artelor si reprezentarii vizuale • Imagine, discurs, putere: analiza critica a discursului si a spatialitatii • Estetica relationala: de la obiecte la relatii sociale • Estetica dialogica: arta, comunicare si comunitate • Globalizare si reprezentare a identitatii: teoria postcoloniala a artelor vizuale