Asa procedeaza Andrei Makine in ultimul sau roman, O femeie iubita (Paris, Seuil, 2013), rasturnind uriasa bibliografie a Ecaterinei a II-a pe masa, in apartamentul, in viata tinarului scenarist Oleg Erdmann, principalul alter-ego al sau, care scrie scenariul unui film despre marea imparateasa. Este o punere in abis moderna, o reteta excelenta (a folosit-o de pilda cu succes si Christophe Donner in romanul sau despre Ludovic al XVII-lea, Un rege fara viitor) pentru a oferi multa informatie istorica si culturala condensata atragator, intr-un stil decontractat, pentru a pune in scena o multitudine de puncte de vedere, de unghiuri de abordare, pentru a spune adevaruri incomode (sint citeva demne de retinut in acest roman), pentru a relansa si a extinde discutia despre un personaj atit de controversat si in rindul celor mai putin sau deloc avizati.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.