Andrei Makine jongleaza, cum spuneam, cu cele doua planuri: planul prezentului si planul istoric, un plan al trecutului, reusind sa imprumute concretete si intimitate unei figuri pierdute in negura timpului. Pe Makine – mai exact pe tinarul regizor rus Oleg Erdmann, un soi de alter ego al sau – il intereseaza ce se afla dincolo de glorie si de stralucirea puterii, ce drame si ce iubiri ascunde tarina cu tendinte pare-se nimfomane, supranumita de istorici „Messalina rusoaica” (exista marturii care vorbesc de cel putin 12 amanti ai tarinei, mult mai tineri). Intregul roman se construieste in contrapunct, trecind de la un plan (prezentul lui Oleg Erdmann) la celalalt (timpul istoric al Ecaterinei a II-a), de la intimitatea budoarului (unde tarina isi primeste tinerii si chipesii amanti) la spatiul public al tronului, al manifestarii puterii.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.