Analiza lui Andrei Oisteanu ma ia mai totdeauna prin surprindere, prin inlantuirea temelor aparent independente una de alta. De la solomonar la balaur am ajuns la vrajitori si vrajitoare. Mi se pare interesanta si plauzibila ipoteza lui Andrei Oisteanu conform careia Biserica Ortodoxa a fost destul de toleranta in fata acestor practici magice, atit de inradacinate si inlantuite in profesiunea credintei, din cauza slabiciunii sale organizatorice. Or, asta nu i-a prea ingaduit – spune autorul – o cruciada a rugurilor, comparabila cu cea desfasurata in lumea vestului european, incepind cu secolul al XIII-lea. Din paienjenisul povestilor erudite despre mituri, legende, rituri apotropaice de tot felul, superstitii si incantatii ne salveaza tot Andrei Oisteanu, cu o concluzie pe masura: «Aceasta este povestea cu care v-am inconjurat de trei ori si sper sa aiba asupra domniilor voastre aceleasi efecte benefice».
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.