Se spune ca, atunci cind vorbesc armele, muzele tac. Fara sa-si propuna sa sustina contrariul, scriitorul suedez Kjell Espmark demonstreaza, in romanul sau, Béla Bartók contra celui de-al Treilea Reich, ca, cel putin uneori, fortei armelor si amenintarilor de orice fel li se poate raspunde prin puterea artei. Mai exact, Béla Bartók contra celui de-al Treilea Reich devine si un foarte reusit exemplu de poetica muzicala. Fara sa fie obositor sau exagerat de doct – efortul de documentare al autorului, intotdeauna evident, este cumva ascuns in spatele naturaletii si ritmului alert al actiunii din anumite fragmente – textul de fata urmeaza, in punctele esentiale, modelul unei naratiuni muzicale, in linia deschisa de Igor Stravinski al carui nume (...) este invocat nu o data pe parcursul evolutiei artistice a lui Bartók.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.