Eu vad un realism fantasmatic in acest Acasa, pe Cimpia Armaghedonului, un roman in care stratul de specificitate transilvana e facut subtire si cvasididactic, din citeva linii si cu exact atitea mostre regionale de cite era nevoie pentru fixarea unui cadru. Semnificativ, cind Tabita va merge la scoala, va deprinde o limba complet diferita de cea vorbita acasa, in primii ani. Dar naratorul utilizeaza limba dintii ori de cite ori are intentia sa marcheze diferenta si sa se scufunde intr-o atmosfera mai tulbure, cetoasa, aproape magica. Debitul de regionalisme reglat cu multa subtilitate de Marta Petreu nu decupeaza realismul din „realitate”, ci il desprinde si il incetoseaza, amestecindu-l cu stratul si mai gros de superstitii, mistere, credinte. Mai neted spus, Marta Petreu a dat cu Acasa, pe Cimpia Armaghedonului unul dintre cele mai originale si mai pregnante romane romanesti din ultimii ani.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.