In cartea dedicata de Editura Polirom lui Norman Manea cu prilejul aniversarii (Obsesia incertitudinii, 2011), Ian Buruma il numeste pe Manea un naufragiat al carui camin este inca limba romana si al carui naufragiu este o sursa de creativitate si de intretinere a unui umor amar, rezultat al faptului ca a crescut inconjurat de absurd: intii deportarea, dupa aceea comunismul, apoi exilul. Glosind, in acelasi volum, pe marginea eseului Limba exilului, Antonio Tabucchi il numeste „scriitor cosmopolit” si adauga: „este un termen pe care, dupa cum stim, Stalin il ura”. Paul Cornea considera ca doua componente biografice se conjuga si se reflecta in opera, conferindu-i acesteia o incarcatura emotiva si o profunzime inconfundabila: originea iudaica si conditia de exilat, iar Gabriela Adamesteanu alinta ironic ideea de a scrie despre un scriitor si mai ales despre un prieten scriitor, care va evalua adevarul si reusita stilistica a fiecarei fraze.
Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.