In Noaptea cind cineva a murit pentru tine (Iasi: Polirom, 2010, 200 de pagini), Bogdan Suceava alege sa-si instaleze instrumentarul „in dimineata de 25 decembrie 1989“, sa poarte obiectivul aparatului de filmat „dinspre Piata Dorobanti spre sud, spre Universitate“, asadar in chiar miezul cronotopic al Revolutiei. Stranietatea vine din (timpul diez, era sa spun) amestecul de real si ireal al Istoriei insesi. Logica bunului-simt nu functioneaza, reperele sunt toate in miscare, albul si negrul isi schimba naucitor intre ele costumatia si gesturile. Binele si Raul nu exista in afara constructelor cultural-morale. Libertatea, dreptatea nu inseamna niciodata acelasi lucru pentru toti oamenii. Iar legile oa¬menilor sunt alunecoase. Fata in fata cu crima contra umanitatii nu poti avea decit gesturi simbolice si care nu promit nicidecum limpezirea lucrurilor. Scrisul insusi e un asemenea gest simbolic. El nu raspunde la intrebari, ci le formuleaza.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.