Simonini, arhivarul, notarul, capitanul si mai ales informatorul si agentul secret, personajul principal al Cimitirului..., educat-format intr-un mediu familial framintat de xenofobie si obsesii conspirationiste, este intruchiparea unei patologii a vremurilor in schimbare de la sfirsitul secolului nouasprezece, care devine treptat structura de rezistenta a compozitiei. Pericolul masonic, comunist, iezuit, fascist, care ii dau prilejul lui Eco sa foloseasca tuse groase, imbinind precizia documentara cu placerea fabulatiei, realizind efectul estetic prin exagerare. Culmea e ca aceasta exagerare in fictiune a ramas de caruta in fata exagerarilor realitatii istorice. Pericolul comunist si fascist au existat si exista, nu pot fi ignorate. Ca si pericolul evreiesc, de altfel. Reversul acestor pericole, configurindu-se in pericole la fel de mari, una din posibilitatile de a realiza un echilibru de forte este chiar marea literatura. Romanele unui autor precum Umberto Eco, asadar.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.