- Romulus BUCUR
- Dosar de presă
- 0 likes
- 109 views
Urmatorul punct al analizei sale il reprezinta periodicele. Aparitia Observatorului Cultural (versiunea Ion Bogdan Lefter) este considerata «simptomul noii etape a spiritului nostru public» (p. 23), partea pozitiva constind intr-o «forma asumata public de partizanat» (p. 23), chiar daca el, autorul, e «departe de a-i imbratisa continutul ideologic» (p. 23), un «postmodernism fara ideologie» (p. 23); e vorba de o polarizare avindu-si originea, pentru generatia ’80, in aproprierea simultana, in ultimul deceniu al comunismului a postmodernismului, amintit mai sus («in orice caz, fara asumarea [atunci, n.n.] genealogiei si angajamentelor sale politice de stinga», p. 23) şi a unui «model pe care abia astazi il descopera in adevarata lumina (mai bine zis, umbra) politico-ideologica, definit de marea cultura a generatiei interbelice şi de supravietuitorii ei iluştri din tara şi din exil» (p. 23).
Ultimul punct al discutiilor il reprezinta traducerile; dupa constatarea ca ele, de bine de rau, exista, se observa ca «majoritatea [traducerilor, n.n.] nu au un aparat critic de mediere culturala şi introducere tehnica» (p. 31). O parte a acestui aparat este reprezentata de cartea de fata, careia i-am discutat, acum, doar armatura ideologica.