Romanul il citim nu doar ca pe o autobiografie profunda si complexa, dar si ca pe unul dintre cele mai bune romane publicate in limba romana in ultimii ani. Construita pe o structura proustiana arborescenta si difuza, adunind in aceeasi fraza virste biologice, depresii precoce, lecturi premonitorii si amintiri-ecran din <> (1935) de dinaintea nasterii scriitorului - o victima a celor doua nenorociri ale secolului: nazismul si comunismul - cartea porneste din prezentul (iluzoriu) al <>, America zilelor noastre, pentru a se intoarce tot la el. Inutila intoarcere? Nici pe departe, caci intoarcerea <> - care se identifica, dar nu se recunoaste in Sebastian, care e de acord cu Celan cind acesta numeste singuratatea scriitorului <> - este pandantul plecarii, e cealalta latura a ramei care delimiteaza trecutul restituit, trecutul ca poveste, partea vie a <> unuia dintre cei mai actuali si mai surprinzatori scriitori romani.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.