- Serenela GHIȚEANU
- Dosar de presă
- 0 likes
- 148 views
Romanul e construit pe trei conflicte, din care niciunul nu e mai important dec t celelalte, toate trei își dispută non-stop supremația: conflictul à la Hamlet mamă-fiu, conflictul generația veche versus generația t nără în teatru, conflictul imaginar versus real (sau artă versus realitate). Toate presupun un consum imens de energie, în care personajele se mistuie exact așa cum o fac eroii lui Shakespeare. Pe scenă este montat „marele Will” și se discută despre asta, dar în viața de zi cu zi, personajele Alinei Nelega nu sunt mai puțin tulburate, măcinate de ambiție, de resentimente, de neputințe, de iubiri pierdute, de iubiri neînțelese, de dorința de răzbunare și, nu în ultimul r nd, chiar de nebunie. În planul al doilea apare și o temă realistă, cea a subfinanțării culturii, a teatrului în special, și a stresului celui care, din postura de director de teatru, trebuie să-i asigure supraviețuirea. (…) Talentul de romancieră al Alinei Nelega, demonstrat deja în Ca și cum nimic nu s-ar fi înt mplat, este pe deplin reconfirmat în Un nor în formă de cămilă. Romanul e rescrierea unui mit contemporan, cel al lui Hamlet, îmbogățindu-se cu toate cuceririle literaturii personale și cu experiența artistică a autoarei în teatru.