– Însăși formula cărții denotă un oarecare compromis comercial cu spiritul vremii: nu sînt acolo doar oameni de maximă valoare, ci și personalități politice intersectate în viața mea diplomatică: lumini și destule umbre. În sumarul volumului, numai Nicolas Cage corespunde statutului de „star”. Vedeta e cineva care vinde un produs de mase. Un „mare om” deține (cu toate scăderile sale) o sumă de plusuri eminente. Din portrete rezultă că n-am fă- cut hagiografie, ci memorialistică meritocratică, fără să las deoparte spiritul critic („briceagul elvețian” al oricărui ins lucid). N-aș absolutiza însă critica relativismului postmodern: în fond, chimia marilor oameni e constantă. Ei au o aură. Un soi de har sau destin, afirmat prin traseul lor biografic. Măreția se bazează, ca și altădată, pe fapte, fie că sînt opere culturale sau întreprinderi care modifică drumul istoriei: un amestec victorios de idei și acțiune. Oricum, criza prezentă a sentimentului de admirație trădează dacă nu un dezastru, măcar o aproape generală debusolare. Tinerii de azi au – mai mult ca oric nd – nevoie de modele. Iar virtuțile (ca și păcatele capitale) nu și-au schimbat diagrama. Îți trebuie curaj, demnitate, viziune, perseverență, creativitate și ambiție bună pentru a ieși din mulțime. Nu cred că „apariția” lui Ioan Paul al II-lea e moralmente diferită de cea a lui Kant, ca să luăm două exemple la înt mplare. Mai grav e că, azi, i-am vedea pe toți egali în mediocritate. Or, slavă Domnului, nu e așa: dacă vrei mai mult, dovedește că poți! Restul pare doar un sos ideologic trecător, sau o veleitate meschină. De altfel, îi invit pe cei care ne vor citi dialogul să parcurgă și textul introductiv al Micului almanah. Filozofez acolo exact pe tema aceasta: în ce măsură mai producem, mai recunoaștem și mai avem nevoie de „mari oameni” într-o eră a platitudinii și a victimizării?

Related products

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.