Căci într-o nouă, inevitabil curajoasă căutare (asumare a căutării dinspre Est, nu doar dinspre Vest) a unei „a treia căi”, între eșecurile modernității industriale capitalist-comuniste și postmodernitatea global(ist)-„dezvrăjită”, Vintilă Mihăilescu regăsește dezbaterile actuale asupra nevoii de Sens și Poveste (Sens prin Poveste), susținînd, prin chiar mișcarea triadică sugerată mai sus, că pe fondul storytelling-ului generalizat și dirijat, ca ideologie de piață, Narațiunea donatoare de Sens nu poate nici să dispară, nici să fie preluată de-a gata, ci trebuie asumată și subiectivată: nu ne putem lăsa Povestea, dacă vrem să avem vreun sens, la dispoziția și la discreția altora. Dar, nou corectiv pe cît de esențial, pe atît de non-evident, Povestea donatoare de Sens nu poate fi recuperată, relansată, în situația actuală de între ideologie și vacuum narativ-hermeneutic, doar la nivel solipsist, de ego privat, al hiperindividualismului de masă, cum de mult i-a spus Schumpeter, ci doar în mod colectiv: Sensul nu poate fi narat, constituit narativ, decît la plural, prin constituirea unui Comun (în detrimentul comunităților închise și exclusive), adică a unei Lumi. Lumea nu poate fi decît comună, un spațiul al comunului, dar acesta nu e dat, sau e dat, dar trebuie nu doar cunoscut, ci recunoscut: re(-)cunoscut. Și cu asta ajungem în pragul și pe buza supratezei cu adevărat filozofice, căci antropologic întemeiate (dar printr-o antropologie deja prelucrată filozofic, deja „sublimată” și salvată filozofic), a cărții-manifest a lui Vintilă Mihăilescu, aproape de finalul care, abia, o deschide, transformînd‑o într-un pasionat preambul. Este vorba de ceea ce autorul numește „antropologia recunoașterii”.

Related products

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.