- Marius MIHEȚ
- Dosar de presă
- 0 likes
- 131 views
Ana Maria Sandu scrie în Pereţi subţiri tot despre intimitatea comună. Un bloc construit de 15 familii în timpul comunismului respiră vieţile locuitorilor. Care nu pot fi altceva decît poveşti de viaţă în zigzag, cu bune şi rele, între care se strecoară un timp al morţii. Căci, oricît de savuroase şi anecdotice, poveştile de viaţă cad sub vraja celor despre moarte în Pereţi subţiri. Degeaba intimitatea deschisă dintr-un apartament devine ştirea întregii comunităţi, dacă nu la fel se petrec şi tragediile. Ana Maria Sandu scrie despre relaţii, mai mult decît despre iubiri sau familii. Interesul ei stă în surprinderea zonei sensibile ce leagă apartamentul de un destin euforic. Cîştigătoare, de departe, e tema cuplului. Nefiresc, inegal, imposibil, nefericit, gay, nici nu mai contează. Dacă începuturile de relaţii se petrec adeseori fulgerător – cum se întîmplă cu Alexandra-Ştefan sau Corina-Adrian –, maturitatea şi, mai cu seamă, agonia relaţiilor o fascinează de-a dreptul pe Ana Maria Sandu.