Distorsiunea pe care o da intimitatea este un efect de prim-plan al acestui roman; astfel, Titu este „autorul pretentiosului volum de critice lansat cu pompa de Socec&Co” (se faceau lansari pe vremea lui Maiorescu?); Mihalache devine „penibilul propovaduitor al democratiei taranesti” (p. 228); apare in treacat „fumurosul Camil, amantul actritei Caler” (p. 231), dar si „Cezarica Petrescu”. Acestei distorsiuni i se asociaza o voce narativa implicata, care nu pierde niciun prilej pentru admonestari; poeziile lui Caragiale-tatal sint „jenante stihuiri senile”, iar dramaturgul este numit in diferite feluri: ursarul, un parvenit oriental, frust, steril litteralement, in timp ce baiatul Mateiu este „bastardul”, „orfanul Berlinului”, modalitati de autocompatimire.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.