Gabriela Adamesteanu reuseste sa orchestreze naratiunea astfel incit, din niste piese de puzzle imprastiate aiurea in prim-plan, dar care se organizeaza perfect in subsidiar, sa reiasa imaginea unei societati – Romania anilor ’60-’70, cu toate problemele ei controversate. Romanul se dovedeste a fi deosebit de complex din acest punct de vedere. Naratiunea devine mai convingatoare in ceea ce priveste cadrul realist, tocmai pentru ca acesta nu e scos in evidenta prea mult, nu devine teza; are impact mult mai puternit pentru ca e lasat sa functioneze doar ca mediu modelator. In iubirea ei pentru profesorul Petru Arcan, pe care-l cunoaste din copilarie, de pe vremea cind acesta ii era elev si apropiat unchiului sau, nu cred ca se pot ghici semnele carierismului, ci doar ale unei tinjiri catre firesc. Este adevarat ca tinarului asistent universitar nu-i sint straine retetele de succes valabile in acea conjunctura socio-politica, dar Letitia inainteaza „in orb” pe calea aleasa dintr-un impuls centrifug. Nu vrea sa parvina, ci doar sa se sustraga – intaresc ce-am spus deja – «drumului egal al fiecarei zile».
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.