In carte amintiti de un paradox: la inceputul perioadei interbelice, Romania era „campioana” Europei in privinta analfabetismului, dar in acelasi timp se situa pe primele locuri, devansind state ca Austria, si in privinta numarului mare de studenti. Cum explicati acest lucru?
 
Analfabetismul era pentru Romania simptomul unei societati rudimentare, agrare, intrata destul de tirziu pe drumul spre modernizare. Astfel, la o populatie de circa 18 milioane, din care jumatate era analfabeta, un numar de aproximativ 40.000 de studenti (pentru anul 1929) poate parea mare, din doua motive. Ar rezulta o pondere de aproximativ 1 student la 450 de locuitori (sau 1 student la 225 locuitori alfabetizati). Dar, mai important, ar fi rezultat un numar destul de mare de profesionisti intelectuali intr-o societate care nu parea sa aiba nevoie de o astfel de expertiza. In aceasta rezida paradoxul: un stat care se proclama „cultural” si care isi cheama fiii la invatatura, dar care, totodata, nu creeaza mecanismele de valorificare a muncii intelectuale.
Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.