Un alt personaj al romanului, Gregorovius, va declara ca Parisul este o enorma metafora. Sensul va fi intuit, insa, ulterior: Parisul este metafora lui Oliveira pentru ideea si actiunea de cautare a ceva nestiut, inefabil, hipnotizator. Dar cititorul stie deja ca Parisul este chiar Maga, femeia, iubita, cea pierduta. Maga insasi va afirma ceva mai incolo ca Parisul este o mare iubire oarba (Paris es un gran amor a ciegas). Dimensiunea inefabila a metropolei consta in faptul ca este murdara si frumoasa in acelasi timp, apta pentru ratacirea de clochard psihic a lui Horacio Oliveira. Parisul este un sotron, jucat, insa, nu de un copil, ci de un matur complicat, de un intelectual sofisticat.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.