Sa faci critica literara si sa faci publicistica sint, in opinia mea, doua lucruri complet diferite. Sa mai faci si proza, nu mai vorbesc... Criticul se aplica pe un material „strain”, pe un obiect literar si, totodata, pe sistemul in care acesta se cuprinde. De aceea, una dintre calitatile indispensabile actului critic este obiectivitatea. El trebuie sa inregistreze relieful care i se ofera de la un an editorial la altul si sa-l reconstruiasca intr-un canon din care sa rezulte care sint virfurile unei epoci literare – si de ce. Criticul, asadar, analizeaza, analizeaza, analizeaza si explica, explica, explica. La final de etapa, se asteapta de la el si o sinteza. Publicul si scriitorii insisi vor insa de la el analiza si verdictul, in „timpul real” al receptarii de prima instanta. Nu cred ca am pierdut ceva din datele meseriei mele prin Cinematograful gol. Voi fi in continuare critic si istoric literar, decenii de-acum incolo. D.v.t.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.