Cind scriam aceasta carte habar n-aveam de ceea ce puneam la cale. Unica mea ambitie era un alt fel de istorie a cinematografiei, lipsita de conventii academice, o istorie spectaculara pe care cinemaul – spectacol prin definitie – o merita. Mi-am petrecut tineretea nu numai in fata ecranului, ci si in atmosfera prafuita a Bibliotecii Academiei, unde frunzarind colectii uitate de cenzori, am dat de o surprinzatoare viziune bucuresteana a evenimentelor care marcasera arta ecranului. Mai tirziu am avut sansa sa descopar, in casa nepoatei lui Aristide Demetriade, un corpus enorm de documente care aruncau o lumina cu totul noua asupra primilor pasi ai cinematografiei noastre. Tin chiar sa mentionez ca nu mi-a impus nimeni sa asigur o ipostaza romaneasca istoriilor mele. Dar cum sa treci, totusi, pe linga atita fior existential fara sa-l remarci? De ce i-as fi compilat pe istoricii straini, cind dispuneam, noi insine, de asemenea destine?
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.