Desi este o „carte din bucati”, conceptia de ansamblu este evidenta chiar si pentru cititorul nefamiliarizat cu istoria comunismului. O data in plus ni se reaminteste ca demersul de comparare a comunismului cu nazismul nu inseamna echivalarea celor doua, negarea unicitatii fiecaruia si, cu atit mai putin, minimalizarea crimelor naziste. Dimpotriva, „hipermnezia” in ceea ce le priveste ar trebuie sa reprezinte un model pentru raportarea la cele comuniste, multa vreme acoperite de o amnezie, nici astazi complet vindecata. De ce atita efort intelectual – caci este – pentru explicarea a ceva care pare deja departe? Tocmai de aceea! Pentru ca, odata cu trecerea „adolescentilor putin tristi si saraci” (p. 238), pe care istoricul francez i-a vazut la Sighet in 1999, comunismul inceteaza sa mai fie memorie si ramine doar istorie. Or, de felul in care se scrie istoria depinde daca cineva va mai incerca vreodata sa-l transforme in prezent.

Related products

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.