Pentru cinefilii inraiti, posedati de patima peliculei de celuloid si a imaginilor alb-negru, aparitia celui de-al 4-lea volum din epopeea lui Tudor Caranfil, Istoria cinematografiei in capodopere. Virstele peliculei (Polirom), trebuie ca este un prilej de sarbatoare. Dupa ce, in primele trei volume, discutase, intorsese pe toate partile, recuperase, dar, ce e mai captivant, povestise cu tilc si voie buna istoria Marelui Mut, de la Fratii Lumière si pina la Chaplin, trecind prin toate numele de care se leaga marirea si decaderea celei de-a saptea arta, Eisenstein, Kulesov, Griffith sau Dreyer, neuitindu-i pe Demetriade ori Timus, Tudor Caranfil mai adauga o veriga lantului istoriei, de data aceasta una ceva mai locvace, caci e vorba despre filmul sonor, De la „A noastra-i libertatea” la „Pe aripile vintului” (1931-1939), dupa cum suna chiar subtitlul noului tom, arborind la prora si la pupa numele lui René Clair si al lui David O. Selznick.