Plutirea intre stiinta si literatura este secretul cartii. Autoarea si prietena ei co-autoare s-au documentat serios, profesionist, dar maldarul de tomuri consultate nu se vede, pentru ca biografiile se transforma in povesti de viata ce acapareaza, pline de amanunte picante ori senzationale, de zigzaguri intre istoria cea mare si istoriile personale, bogate in mici digresiuni sau ramificatii, adica istorioare despre alte persoane ori personalitati cu care s-au intersectat traseele celor patru «alese».

Cele patru personalitati feminine au citeva lucruri in comun: o dorinta intensa, profunda ce le-a dominat existenta, vointa si incredere in fortele proprii, o relatie complicata cu lumea in care traiesc si pe care vor sa o cucereasca ori sa o domine, inteligenta iesita din obisnuit (dar poseda, in mod evident, tipuri diferite de inteligenta), cunoastere si abilitate de a manipula tot ce este in jurul lor intr-un mod profitabil si deloc agresiv, inclusiv de a-si crea singure sansele, atunci cind soarta nu se grabeste sa le ofere, nu in ultimul rind o arta a seductiei cameleonica. Stilul ales se potriveste perfect povestilor: ocolind eruditia sau superficialitatea, mentine o simplitate aparenta (care seamana cu neglijenta vestimentara atent studiata), care face lectura posibila oriunde si oricind, cu o multime de «cirlige» presarate pe parcurs – titluri de capitole care «sparg» un text lung ce risca sa sperie putin. Iscusita povestasa, autoarea stie cind sa intercaleze anecdote sau portrete, sa propuna incursiuni biografice paralele, sa faca scurte comentarii usor malitioase, sa puncteze momentele semnificative.

Patru femei, patru povesti care pica «la tanc», ca un fruct copt in gradina cititorilor (de multi ani interesati de biografii si memorii, de jurnale si corespondenta), au creat formula fericita de carte inimitabila. Cartea va provoca interesul pentru fictiune, unde s-a conturat deja o formula de roman ce exploateza biografismul. S-au tradus la noi romane in care personaje principale sint nu doar Coco Chanel si Marylin Monroe, mari psihologi ca Freud si Jung, ci si scriitori uriasi (Tolstoi, Dostoievski, Henry James) sau creatori in domenii stiintifice (von Humboldt, Gauss). Asa ca Patru femei, patru povesti se plaseaza ca «moara-n vint» intre doua taramuri, fictiune si nonfictiune, intre literatura inalta si cea gustata de publicul larg, profitind din plin de toate.

Related products

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.